Trådløst camera, rækkevidde.

Hejsa.
Jeg har købt dette sæt: http://www.buyersok.co.uk/product_SRY015.htm

Kan man forlænge rækkevidden?
Skulle gerne række ca. 60 meter.
Mvh
Glavind

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Retningsbestemte antenner vil hjælpe en del. Hvor langt rækker de i dag
?

Pænt pynt i stuen:

Re: Trådløst camera, rækkevidde.
Hej.

Jeg har kF8%bt dem direkte i kina.
De fE5%es med forskellige output power.

Mvh
Jan

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Jeg ved ikke hvor langt det rækker, har ikke prøvet. Men fra 1. sal i huset
har jeg sat recieveren til computeren og cam står i mit værksted i udhuset.
Det virker perfekt. Kan også optage video ved bevægelser. Smart overvågning.
Hjælper det at forlænge antennen på cam?. Jeg har ikke en disse forstand på
det ;-?
Mvh
Glavind

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Så dan kan måske godt række 60 meter ???

Pænt pynt i stuen:

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Det kan ikke række de 60 meter. Har prøvet og der er kun flimmer på skærmen.
Mvh
Glavind

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Prøv at se, hvor langt det kan nå, uden flimmer.

Pænt pynt i stuen:

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Det vil næppe hjælpe på rækkevidden at gøre antennen længere, da en
antenne er afstemt til en bestemt frekvens, og en længere antenne kan
derfor gøre tingene værre. Skal der større rækkevidde på skal du enten
gøre senderen kraftigere eller modtageren mere følsom. Du kan måske
finde en antenne som har større følsomhed, men når du operere i disse
frekvenser skal der ikke meget til før du ødelægger signalerne (i bedste
fald) og genere omverdenen (i værste fald). Brug udstyret som det, og
håb på at du ikke forhindre et mobilopkald til 112 med udstyret.
Alternativt kan man købe udstyr som benytter 2.4 GHz med samme funktion.
Det er lovligt at benytte.

Hvad måtte du betale i Kina - billigere end dit link ?

Jørn

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Jeg har købt det på QXL og gav vist omkring 350 kr. Det er ved at være længe
siden og det har bare ligget og samlet støv ;-)
Mvh
Glavind

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Hej Glavind!

Ikke for at stø salt i såret, men er den slags overhovedet tilladt at bruge
i DK?

Sendere skal så vidt jeg ved være godkendt af telestyrelsen - men man må
måske godt med den slags grej?

-Det ser i hverfald smart ud.

Mvh. Per

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Den skal være CE mærket med den specielle udgave som bruges til radio udstyr
mener det er noget i retningen af CE9999X hvor 9999 er eller anden form for
godkendelse nummer. Kunne ikke lige finde beskrivelsen på nettet.

Desuden skal det bruge et frekvensområde som er tilladt i Danmark. Du kan
søge på frekvenserne her:
http://frekvens.itst.dk/servlet/tstsog/tstsog.index

Jeg kan oplyse at i området 950MHz til 1200MHz ligger alt fra GSM master til
flynavigationsudstyr, så jeg kunne ikke forestille mig at det pågældende
kamera er lovligt i Danmark.

Mvh.
Rune

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Hejsa.
Jeg ved ikke om det er lovligt. Har slet ikke tænkt på det som ulovligt. Men
der er vel noget fornuft i det hvis det er ulovligt. På den anden side, hvis
rækkevidden er så lille kan det vel ikke genere.
mvh
Glavind

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Næh og forstyrrer det nabens pacemaker så han dør, når han går i haven,
så.....

Pænt pynt i stuen:

Re: Trådløst camera, rækkevidde.

Som skrevet længere oppe:
Jeg kan oplyse at i området 950MHz til 1200MHz ligger alt fra GSM master til
flynavigationsudstyr, så jeg kunne ikke forestille mig at det pågældende
kamera er lovligt i Danmark.

Mon ikke naboen pacemaker havde gået akurk for længe siden ;-)
Men jeg forstår pointen.
Eller forstil jer World Trade Center. Det var slet ikke terrorister, men en
passager med pacemaker som forstyrede navigationen.

Mvh
Glavind

Site Timeline