Trådløse temperaturmålere

Der findes jo et hav af billige termometre hos enhver isenkrammer. Men hvis
man istedet for kun et par trådløse termometre/sendere ønsker f.eks 8 eller
10 målinger ...

Nogen der har en ide til hvilke kredse man børkigge på der kan klare sig med
få eksterne komponenter så det kan loddes sammen i en fuglerede.

Var det kablet så ville jeg bruge nogle dallas semiconductors 1wire - Der
har jeg leget en del med et sæt hvor en pic oversætter til rs232 som kan
hældes i en computer.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Re: Trådløse temperaturmålere
hvis
eller

Typisk ZigBee applikation...

med

Uh, HF og fuglereder? Så bliver det vist et modul (fx. fra RadioCraft)...

Under alle omstændigheder bliver man chokeret over prisen ifht. konsum
færdigvarerne! :-(

/A

Re: Trådløse temperaturmålere

Også en kollega reaktion...

så print da :-) selvom antenneudlæg på print ikke lige er det jeg kan huske
mest om :-)

Jeg synes ikke jeg kan finde meget ved at søge efter ZigBee og RadioCraft...
Selvfølgelig er det dyrere end konsum, men har du et gæt på højt jeg vil
komme op...

Det er dyrt at have det sjovt,
        Anders

Re: Trådløse temperaturmålere
RadioCraft)...
huske

HF PCB antenner er ikke let - men heldigvis har andre folk regnet for os ;-)

RadioCraft...

Mit gæt er ca. 70$ for Radiocrafts moduler (jeg har spurgt på dem men ikke
fået svar endnu). De benytter ChipCons kredse - og sikkert også deres
licenserede stack. Kredsene koster omkring 4$ netto +30% hvis man vil bruge
stakken. Desværre lyder det som om man SKAL købe et dev-kit til 540$ :-(

Jeg har pænt travlt pt. - men det kunne være vi kunne lave et joint venture
på det, hvis du har energien/evnerne... ;-)
Smid mig evt. en mail.

De rige har mange glæder - og de fattige mange børn :-P

Mvh.
 Anders