Trådløse højtalere?

Findes der mulighed for at overføre lyden trådløst fra et stereoanlæg til 2
højtalere, som står lidt langt fra stereoanlægget?

:-) SrS

Re: Trådløse højtalere?

Ja.

Definer "lidt langt".

JBL har blandt andet et rimeligt udemE6%rket sE6%t, endda med
fjernbetjening og spdif indgang.

Klaus

Re: Trådløse højtalere?
Hej Klaus

Ja, de hedder JBL Control 2.4g Wireless Speaker:

disse højttalere var - mentalt seet -  både bestilt+købt+betalt (jeg kender
de gamle JBL Control), indtil jeg fandt ud af at de ikke er sårlige
trådløse.
Lydsignalet overføres trådløst, og så skal der en ekstern 220V omformer til
at give strømmen.
MEN, MEN... (osv) : der medfølger kun een ekstern strøm strømforsyning, og
så er der et udtag fra HT nr.1 via en ledning til nr. 2.
Så med mindre der kan anvendes en ekstra ekstern strømforsyning til HT nr.
2, vil jeg ikke opnå nogen fordel ved at købe dette sæt.
.... såh, jeg har "afbestilt"!

(Mine gamle JBL Control spillede fantastisk!)

Mvh Poul C

Re: Trådløse højtalere?
Hej Klaus

Efter jeg skrev dette ringede jeg til CineMagic (Sønderborg):
Medarbejderen var faktisk meget kompetent og informativ (..og sælger)

Desværre kunne han - ved at fortælle fackts - kun gøre tingene værre:
det viser sig at forstærkerene til højttalerene udelukkende sidder i den ene
HT: altså 2x115 W i den ene, og så et højttalerkabel (med lyd!!) over til
den anden.
Mine (kommende?) HT skulle anbringes på hver sin side af et åbent ilsted: så
JBL Control 2.4 Wireless løser ikke mit problem.
(Sælgeren foreslog at købe 4 HT ialt: de to (bagkanaler kunne så køre ægte
wireless, og de to forreste så helt alm. v.hj. al HT-kabler)

Desværre, desværre: JBL Control er et par fantastiske højttalere (brugte dem
ca 12 år, indtil membranophænget smuldrede)

Mvh Poul

Re: Trådløse højtalere?
Hej igen, igen

Ja, ja: jeg ved godt hvordan idlsted staves ! ! !

Mvh

Re: Trådløse højtalere?

Det kan sikkert lade sig gøre, men det vil for det første kræve enten aktive
højttalere (med indbygget forstærker), eller en seperat forstærker ved
højttalerne.

Dernæst, da vil den trådløse overførsel have stor negativ indflydelse på
lydkvaliteten.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Re: Trådløse højtalere?
Det kommer da helt an på

Data er jo stort set digitale på forhånd, fra CD digital radio/tv, dvd, ...

Christen

Re: Trådløse højtalere?

Og ?

At de skal konvereres frem og tilbage mellem alle mulig og umulige
formater gør dem ikek bedre....

Re: Trådløse højtalere?
Nææ, ikke bedre, men vel heller ikke meget ringere, hvis man bare gør
det rigtigt, med gode komponenter og ved man hvad man foretager sig.
Jeg er selv ved at føre signaler rundt på en motorcykel, og har da
overvejet at bruge trådløs overførsel, for at slippe for problemerne med
galvanisk overførsel. Fx med 2.4GHz chips fra Nordig Semiconductor
Generel:
http://www.nordicsemi.com/index.cfm?obj=product&act=display&pro89 %
Streaming:
http://www.nordicsemi.com/index.cfm?obj=product&act=display&pro86 %

Eller se bare www.tptube.dk højtalerne fra fagfolkene hos tp-radio. De
bruger digital overførsel, og det har jeg ikke hørt nogen klage over.
Teknik: http://www.tpradio.dk/tptube/information.asp?site19 %

--
Christen Fihl

Re: Trådløse højtalere?

Mon de gør det, dem der køber det ?

Hvad er din samplerate ?

Re: Trådløse højtalere?

Ved 99% af al trådløs lydoverførsel, er der tale om komprimering =
lydforringelse.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Re: Trådløse højtalere?

Ja, og jeg har aldrig investeret i nogen af de der 299,- dimser, der kan
overføre lyd. Så jeg ved ikke hvor dårlig det kan blive ;-)

Men teknisk kan trådløs være ligeså god som digitale signaler i en tråd.
Så det kan laves godt, men hvem har lige gjort det.

Det er ligesom snakken om VoIP telefoni kvalitet. Alm telefoni data er
8KByte/s (i offentlig system) og lyder ganske fin.
VoIP kan være det samme, men med dårlig kommunikation kan det blive så
ringe.
Og med komprimering bliver det selvsagt ikke bedre.

--
Christen Fihl

Re: Trådløse højtalere?

Bang & Olufsen kører ukomprimeret trådløs lydoverførsel.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Re: Trådløse højtalere?

Jeg tror DR er ganske uenig med dig :)

--
Jan_stevns

Re: Trådløse højtalere?

Nu er der STOR forskel på hjemmebrug og PRO brug. Med DR snakker vi et helt
andet prisleje. Desuden har jeg ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre.
F.eks. har Bang & Olufsen en trådløs løsning, som kan benyttes til alle eres
højttalere. De kører ukomprimeret netop af samme grund..

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Re: Trådløse højtalere?

Nej du får det bare til at lyde som om der *vil* være *stor* negativ
indflydelse på lyden, såfremt den overføres trådløst.....

det behøver ikke at være tilfældet.

JEg har i tidernes morgen ligget og leget med at køre et cd-coax
output trådløst videre til en dac - det gik da uden hørbare problemer,
og kostede ikke synderligt meget gemüse

Strengt taget ku' man sende lyden ind i en fm sender, og tappe det i
den anden ende -  men helt ærligt ...   det er sgu' da også at gå over
åen
--
Jan_stevns

Re: Trådløse højtalere?
Der er vist noget, der hedder sonos.. Det sælges hos Lyngdorf og Co.

Re: Trådløse højtalere?

De laver ikke "trådløse højttalere"..

Re: Trådløse højtalere?
Sonos sørger for den trådløse forbindelse til højttalerne.
Hvia man ikke kan finde de trådløse højttalere, så mener jeg, at dette er et
kvalifiseret alternativ.

Re: Trådløse højtalere?

Mellem stereoanlæg og højtalere ?

Der findes masser.