Trådløs sender/modtager til eksisterende ringeklokke-anlæg

Hej !

I forbindelse med at jeg har rykket rundt på elektronikken herhjemme er jeg
løbet ind i et problem med, at min ringeklokke sidder meget dumt i forhold
til selve ringe-tasten ved hoveddøren.

Det lyder lidt fjollet men skyldes, at tasten egentlig slet ikke er
tilsluttet en klokke, men et telefonanlæg - så telefonerne ringer, når der
er nogen ved døren.

Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at trække ledninger uden at det ser
dumt ud, så derfor;

Jeg har behov for en trådløs (ikke infrarød) sender+modtager, der kan sættes
ind mellem taste og "klokke".

Er der nogen der har et bud på hvad der kan klare dette ? - gerne bud på et
færdigt sæt, hvis det findes ?

Hilsen,

Martin

Re: Trådløs sender/modtager til eksisterende ringeklokke-anlæg
sættes
et

Det lyder jo næsten for banalt, når jeg foreslår en trådløs ringklokke.

Sådan en fyr er let at få fat i og modificere.

Ofte er elektronikken i modtager det op i modtager, og lydgiver, og så er
det bare et spørgsmål om at finde signalet til lydgiveren og sætte en
transistor og et relæ på, eller måske en optokobler.

Lettere bliver det nok ikke

/Tom

Site Timeline