trådløs løsning til parabol

Hej Alle
Jeg er ikke helt klar over om dette er det rigtige forum, men jeg syntes
  ikke rigtigt at kunne finde et bedre.

Jeg skal have fat på en parabol og reciever, og tænkte om man kunne få
en "box" som kan sende signalet fra parabolen videre til reciveren, så
man slap for at trække ledninger. Altså en trådløs løsning.

Grunden er at jeg vil sætte recieveren som indstikskort ind i en
computer, og da jeg har trådløst internet kunne det være dejligt hvis
også parabolsignalet var trådløst. Så kunne min lille computer jo sættes
til alle steder hvor der bare var strøm.

Hilsen
Martin

Re: trådløs løsning til parabol

Prøv i dk.teknik.satellit

JJ

Re: trådløs løsning til parabol

det kan du desværre ikke da der kører strøm ud til lnb for at kunne
skifte mellem hor / ver

Re: trådløs løsning til parabol
Hvis det "bare" er strøm burder der vel kunne sendes et signal til den
trådløse enhed om at den skal sende strøm til lnb eller?

lige et par ting.
Hvad er lnb
hor og ver gætter jeg på er horisontalt og vertikalt. Og er det fordi
jeg elektronisk skal kunne flytte på parabolen? For det kan jeg vel også
gøre manuelt hvis det er det? Men det gør man måske tit?

/Martin

Re: trådløs løsning til parabol
Nej ikke sådan, men der er en anden løsning.

Du skal bruge en reciver der hedder Dreambox DM7000, den sætter du på normal
vis til dit tv, og så sætter du den også på din trådløse netforbindelse.
På den bærbare skal der bare installeres et program, der viser billede og
lyd. Bruger det selv på min bærbare.

Link til Dreambox:
http://www.dream-multimedia-tv.de/Bereiche/Produkte/DM7000.php

MVH