Trådløs forbindelse

Jeg skal bruge noget der kan sende et simpelt trådløst signal i forbindelse
med overvågning af nogle elektronik konstruktioner.
Jeg skal kunne modtage signal der fortæller om en kontakt er sluttet eller
brudt. Det er det hele.
Jeg forestiller mig at modtageren bygges op omkring en PIC, der konstatere
status for hver afbryder og sender status til en computer.
Afstanden er op imod 500 meter. Hastigheden er ikke afgørende. Det er vel
også begrænset hvor lang tid en overførsel kan tage når der er tale om så få
data.
Der skal gerne være mulighed for at have minimum 4 forskellige signaler til
hver modtager. Hvis det så er muligt at have flere systemer, i samme område,
så er det bare super godt.

Findes der nogen færdige moduler el.lign.?

Jeg har ingen erfaring med trådløs kommunikation mellem konstruktioner. Er
der nogen der kan henvise til en løsning og evt. lovgivning på området (vil
helst ikke genere hverken amatørradio-folket eller Radio- og Telestyrelsen,
bare fordi jeg ikke gider trække 2-3 km. kabel ;-)). Evt. hvad det koster og
hvad der skal til, for at få en tilladelse til at benytte pågældende
frekvens?

På forhånd tak.

--
Thomas

Re: Trådløs forbindelse
du kan bruge to SA301 fra www.keyseven.com, de kan overføre 4 input på et
modul til 4 output på et andet modul vha. SMS

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Trådløs forbindelse
Hmm... jeg må indrømme at prisen på ca. 2900 kr. + moms/stk. er en del
højere end hvad jeg er villig til at give - særdligt når jeg skal bruge 3-4
sendere i alt plus en 'hovedmodtager'.
Jeg syntes engang jeg stødte på nogle små moduler til det, der kommunikerede
med omkring 492 Mhz, hvis jeg ikke husker forkert. De var ikke helt så dyre.

Men tak for svaret.

--
Thomas

Re: Trådløs forbindelse

 Jeg syntes engang jeg stødte

Elector har for noget tid siden (mindre end fem år) bragt en konstruktion
med den slags moduler. Kan ikke huske prisen, men mener det var i omegnen
af 500 kroner.

Tomas

Re: Trådløs forbindelse
Det skulle bestemt være til at overkomme - i forhold til at trække en masse
kabel, der jo heller ikke er gratis ;-)
Mange tak. Jeg ser på det i aften, efter en lille løbetur - det går ikke at
sidde med loddekolben i hånden en hel dag :-(

--
Mvh.
Thomas

Site Timeline