Trådløs babyalarm / periodisk fejl

Jeg har netop købt en Super Nova babyalarm. Digital og trådløs. Det
virker til, at den har et periodisk udfald fra senderen, som får
modtageren til at jamre forfærdentligt over manglende signal.
Udstyret er ikke gammelt, men købt brugt, så der er ingen garanti på
dem.

Nogen forslag til, hvad jeg kan gøre?
Vi bor 2200 Kbh. N

Venlig hilsen Henrik Jensen

Re: Trådløs babyalarm / periodisk fejl
Hej Henrik

Du har samme reklamationsret uanset om det er købt nyt eller brugt.

Mvh Max

Re: Trådløs babyalarm / periodisk fejl

Det kan være der er nogle i nærheden der bruge samme anlæg, så som laver
støj i din alarm.
Nu kan jeg ikke lige finde nogle data på den, så som kanaler, subtoner osv.
så jeg kan ikke
hjælpe ret meget mere.

Prøve at skifte kanal eller subtone/tone hvis man kan det.
Husk det skal være ens på begge :-)

Brian

Re: Trådløs babyalarm / periodisk fejl

Nej den er mærkeligt fraværende på internettet..
Den har kanal A og B og 15 frekvensmuligheder på hver kanal. Jeg har
prøvet at surfe lidt rundt mellem forskellige muligheder.

Venlig hilsen Henrik

Re: Trådløs babyalarm / periodisk fejl

A og B er nok kanalerne,
og de 15 valgbar er subtoner, altså en valgbar tone senderen ligger på
"barnegråden"
som modtageren så lytter efter. Passer den tone sammen med det modtageren er
sat til
så lukker modtageren lyd igennem, er der ingen tone, eller en forkert
tone,så åbner den ikke.
Kan den sættes til "0" eller "off" så vil modtageren normaltvis åbne for
alt, derved kan du høre om
kanalen bruges i nærheden af dig.

Mvh
Brian