Touch kontakt - Q-charge

Halløj.

Sidder og læser i http://www.farnell.com/datasheets/99292.pdf
Den ser jo vældig fin ud.. MEN:

Mit tanke er touch pladen skal sidde på den ene side af en 10mm tyk klar
akryl plade. Bruger berøre den anden side.
Jeg syntes selv det skulle virke, måske lidt eksperimenter med
størrelsen af touch pladen samt fastgørelse metode..

Men hvad hvis jeg vil have f.eks. 3 "kontakter" på samme plade? hvordan
i al verden forhindre jeg den ikke regere på jeg trykker på den til
venstre og den tror det er den til højre eller begge??

Erfaringer med denne ic modtages gerne
ligesom anbefalinger af andre lignede kredse? har søgt hos maxim-ic, så
man kunne få sig et par free samples, men nej :)

/Jan

Re: Touch kontakt - Q-charge

Sørger for tilstrækkelig adskillelse mellem "kontakterne" ;-)

Kan ikke anbefale noget da jeg kun har leget med Cypress PSoC CapSense
kit...
Men ud over denne har Analog Devices også en del kredse til samme formål.

Mvh.
 Anders

PS: Hvis du er i nærheden af Amager kan PSoC kittet godt lånes :-P

Re: Touch kontakt - Q-charge
On Sun, 20 Jan 2008 11:02:25 +0100, Jan Rasmussen

Har selv brugt QT100 og QT1106 - ved flere kontakter er QT1106
perfekt, den har 7 touchknapper og een rotary (ala Ipod) - den har
indbygget intelligens så naboknapper ikke påvirkes. Qprox er meget
bedre en Analog Devices på dette punkt.

Med QT100 er det heller ikke et problem, selv om 10mm er på kanten. Du
skal nok have min. 25mm fra center til cnter på dine knapper.

Re: Touch kontakt - Q-charge

Glæder mig til ST kommer med deres micro med QT switches...

PT har de kun nogle der er låst, men snart kommer der en uC med user flash
og capsense :)

Kasper

Re: Touch kontakt - Q-charge

Sårn' en må jeg have fat i :-)
Har jeg ret i, at selve elektroden saktens kan være et lille pcb med en
bane/plade på? den må dog vel skulle trykkes godt op af pladen man vil
bruge som interface?

/Jan - der skal se at blive færdig med sin gainclone.

Re: Touch kontakt - Q-charge
On Wed, 23 Jan 2008 19:48:13 +0100, Jan Rasmussen

Ja, vi lavede det i print, der er en 4mm plade mellem print og front.

Kører som en drøm.

Site Timeline