total billig høretelefons-forstæker ??

Hejsa

Til noget optagelse af kor, vil jeg bygge en høretelefons-forstærker så
koret kan få monitorlyd direkte i øret, så ikke monitorlyden kommer med
i mikrofonerne.

Men nogen der har et forslag til en meget simpel, meget billig, og nem
forstærker ?

Det må gerne være mono, og der er som sådan ikke krav til kvaliteten ud
over det selvfølgeligt skal kunne bruges... (Tror I fatter meningen)

Der skal være 12-15 udgange, og det er jo nok et must at man hver især
kan regulere lyden.

En tanke jeg selv har leget med, er at bruge en lille hifi-forstærker,
lave noget med 15 ledninger med et potmeter på hver, og så bare samle
det i højtalerudgangen på forstærkeren...

Håber på lidt hjælp.

mvh. Hans-Henrik Andresen

Re: total billig høretelefons-forstæker ? ?

Det var da en løsning :-)

Kombinér med disse:
http://www.headphoneworld.com/p/Philips_SHP2500_Full_Size_Headphones.htm

De koster knap 150,- i Bilka - der kan sikkert opnås en vis mængderabat
ved køb af 15 styks. :-)

Jeg bruger dem når jeg er til netparty. Udgaven uden regulering (og med
kortere kabel) har fundet vej til min Walkman.

Jesper Poulsen

Re: total billig høretelefons-forstæker ??
Jeg købte en god portion hovedtelefoner i min lokale Tigerbutik for et par
år siden. Den gang kostede de 20 kr. Det ser ud til at de er steget lidt i
pris, men forbavsende god kvalitet til ikke mange penge.
http://www.tiger.dk/show_p/6/452/1900286/1/5/0/ . Jeg kan se, at det ikke er
helt den samme udgave, som den jeg købte. Måske er de endnu bedre. Dem jeg
købte er skruet sammen og kan derfor repareres meget let (?).
Kombineret med en Behringer 8-kanals hovedtelefonforstærker
http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr20%644 (16 hovedtelefoner),
så er du godt kørende til ingen penge.
Mvh Erik

Re: total billig høretelefons-forstæker ? ?
Jeg er sikker på alle har deres egne høretelefoner så det er ikke et
problem, men der må da kunne flækkes noget sammen der er billigere end
de 1250 kr. Selvom det ikke er dyrt altså..

/HH

Re: total billig høretelefons-forstæker ??
Hej HHAndresen

Lav en flok af disse her:

http://www.minidisc.org/headbanger.html

Re: total billig høretelefons-forstæker ? ?
JA DER er vi inde på noget af det rigtige...

Takker.

Re: total billig høretelefons-forstæker ? ?

Nejtak, jeg har det jeg skal bruge...

Jesper Poulsen

Site Timeline