Tonekontroller - hjemmebygget forforstærker

Jeg overvejer at bygge en forforstærker til en effektblok jeg har
klunset mig*1.

Jeg vil gerne have det hele lavet fjernbetjent, så tonekontroller skal
laves elektronisk.

Hvad vil i anbefale som vil lyde godt? Jeg ser to muligheder:

1. Tonegangen styres via op-amp(s) og digitale potmetre som igen styres
via en microcontroller.

2. Multi-IC som har det hele indbygget.

Støjer sådan nogle digitale potmetre eller kan de bruges til formålet?

*1 = Fandt en Sony HCD-S300 DVD-forstærker med separat effektblok (inkl.
SMPS psu). Den er baseret på 3 separate Tripath TA2020 effektforstærkere
og har seks analoge inputs. Den blev fluks skruet ud :)

--
Mvh, Kim

Re: Tonekontroller - hjemmebygget forforstærker
Hej Kim

Lidt sent at svare men, prøv at kigge på pga2311godt nok uden tonekontrol
men, der finde noget lignende med en
lc75342 - komplet forforstærker med das ganze molivitten fjernbetjent med 4
indgange.
Prøv google "ebay lc75342" elle "ebay pga2311"

--
/Torben

Site Timeline