To-vejs...øhh...noget

Hej ærede NG-læsere og -skrivere.

Jeg sidder og roder med en MSP430F149. Jeg skal have lavet et interface
til den, bare 8 digitale ben, som både skal være ind og ud (I/O). Det
kan MSP'en selvfølgelig i forvejen, kan jo skiftes softwaremæssigt, men
problemet er at det jo kun er fra 0V til 3.3V, og jeg skal bruge 0V til
5V (som hhv logisk 0 og logisk 1). Har kigget lidt på 74hc245, men der
vælger man retning for samtlige porte/ben, og jeg vil gerne kunne vælge
for hver enkelt - nogle forslag? Ved det lyder lidt kompliceret, men den
er vist god nok...

Mvh
Jesper

Re: To-vejs...øhh...noget

Man tør spørge "er du sikker"? Det letteste er at sætte 5V udstyr med TTL
niveau til. Så har du nemlig ikke problemer med udgangsniveauerne...

Skifte for hver pin => dobbelt pin forbrug...
Det lyder som om du skal kigge dig om efter en AVR eller lignende ;-)

Mvh.
 Anders (MSP430 fan - tidligere (og stadig lidt) AVR bruger!)