To trins bryter?

Kameraten min, en fotograf, har behov for en to trins bryter:

Ved lett trykk (med mekanisk markering) på bryteren skal den gi kontakt
til fotoapperatets zoom-fungsjon.(Fjærretur). Ved videre trykk skal
fotoprosessen starte.

Jeg søker en (nett) bryter som kan fungere på den måten.

HM

Re: To trins bryter?

Hej Harald!
Du kan fx. kF8%be en fjernbetjening til et digicam, Det har jeg gjort.
Den har funktionen du efterlyser.

Den hedder Olympus RM-UC1
ImportF8%ren kan kontaktes her: snipped-for-privacy@gmail.com

Held og lykke

BF8%rge

Re: To trins bryter?
Den 15.11.2010 18:48, skreiv Børge Larsen:

Jeg takker, men kameraten min kjenner til alt som kan kjøpes ferdig. Han
har fjernbetjening. Han er tross alt pensjonert profisjonell fotograf.

Han er iferd med å bygge et "fjernbetjeningspanel" som blant annet skal
betjenes i mørke.

Jeg er fortsatt overbevist om at det er en bryter han treng, men jeg
skall selvsakt viderebringe forslaget.

HM

Re: To trins bryter?

Googlede på two-stage switch og fandt bl.a. dette:

http://martybugs.net/photography/remote.cgi

Han skriver bla. "Two-Stage Momentary Switch. I couldn't find any
readily available two-stage momentary action switches, and set about
building one, using two switches in tandem."

Re: To trins bryter?
On Mon, 15 Nov 2010 04:04:00 +0100, Harald Mossige

Ikke lige det du søger, men måske inspiration til virkemåde ?
http://www.crystalcanyons.net/Pages/3DGuidebook/TwinCameras.htm
http://www.kapshop.com/switch.html

/Hans

Site Timeline