To transformere, problemer?

Jeg har tænk mig at sætte to timere før to transformere, så ledes at de
tænder på hver sit tidspunkt. Disse transformere er tilsluttet samme enhed
(en aktuator for at være helt præcis). Vil det give problemer, eller at
transformerne lavet sådan, at der ikke sker noget ved at de får strøm
"baglæns" ind? Transformerne ligner mest nokai-ladere - de kommer fra vores
rodekassen, og jeg er ikke lige 200 m mester i elektronik, så jeg kender
ikke den nøjagtige type.

Mvh Maria

Re: To transformere, problemer?
Hej Maria

vores

Du kan selv nemt sikre dine strømforsyninger mod spænding ind på
udgangen ved at sætte en diode i serie med begge plusledninger
til det fælles pluspunkt på aktuatoren.

Mvh Max

Re: To transformere, problemer?

Øh... Hvad aktuatorer snakker du om. Dem jeg kender bruger over 5 Amp og det
kan en nokia lader sku ikke levere.

Benny

Re: To transformere, problemer?

Jeg prøvede bare om den kunne køre op og stoppe, og ned og stoppe uden at
springe noget. Transformeren står der 12 V, 600 mA på, den kører i måske 10
sekunder, og det er behovet to gange dagligt. Men da min viden om elektronik
er meget, meget beskeden, så bliver det noget med to transformere på hver
sit ur og med en stopkontakt i hhv bund og top. Dermed vil den tændte
transformer jo sende strøm rundt i stystemet - også til den slukkede
transformer. Mit spørgsmål gik bare på om jeg dermed ødelægger noget.

Mvh Maria
- som ikke aner hvad en diode er, men går ud fra at Brinck kan sælge mig en
alligevel :-)

Re: To transformere, problemer?
Hej Maria

en

Det er ånden, og Brinck sælger dig helt sikkert nogle. Bed om nogle 1N4002,
det er en billig universal type.

Mvh Max

Re: To transformere, problemer?

10
elektronik

Hmm. er det noget du har et diagram over? ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: To transformere, problemer?

Se det ville jeg så sjovt nok ikke have noget problem med - jeg skal nok
fortælle, når det kører.

Mvh Maria

Re: To transformere, problemer?

Check din mail!