To anlæg - et sæt højtalere....

Hejsa

Jeg har to ældre anlæg - det ene bruger jeg til mit tv og min pladespiller
og det andet bruger jeg til min PC men det fylder lige lovlig meget at have
fire højtalere stående i min bette stue, så jeg vil høre om det er muligt på
en eller anden måde, at sætte begge forstærkere til et sæt højtalere.

Mvh.:
M. Gitt

Re: To anlæg - et sæt højtalere....

Fjern sættet du har til PCen og sæt PCens lyd over det andet anlæg,
der er nok en brugbar indgang.

/Hans

Re: To anlæg - et sæt højtalere....

"Fjern sættet du har til PCen og sæt PCens lyd over det andet anlæg,
"der er nok en brugbar indgang.

Ja du skal bare bruge et Mini-jack-Phono stik (han stik i begge ender) og
sætte den i AUX indgangen på anlæg.

Re: To anlæg - et sæt højtalere....
Tak for svarene - jeg er klar over hvordan jeg sætter pc'n til anlægget og
at jeg kan bruge forskellige indgange, men grunden til jeg godt kunne tænke
mig at sætte to anlæg til et sæt højtalere er, at min stue er lidt af en
labyrint, så det ville gøre det meget nemmere hvis det er muligt at sætte to
anlæg til et sæt højtalere. Jeg kender lidt til elektronik, så hvis det kan
lade sig gøre og det er muligt at få et diagram over det som ikke er alt for
kompliceret, så burde jeg kunne finde ud af at lave det.

Re: To anlæg - et sæt højtalere....

Du skal bruge 2 relæer som placeres bag dine højttalere. 2 polede
omskiftere.

Når du tænder din normal forstærker er relæerne slukket og din normale
forstærker sender lyden til dine højttalere.

Når du tænder din PC+forstærker sender du en passende spænding frem til
spolerne på relæerne (kan være 5 volt fra USB for computeren som trækker
5 volts relæer, eller lignende - brug fantasien). Når relæerne trækker,
skifter du over på signalet fra din "PC-forstærker".

Re: To anlæg - et sæt højtalere. ...
præcis, den eneste farbare løsning, hvis du ikke vil løbe spidsrod
mellem forskellige, manuelle omskiftere.

Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Site Timeline