Tlf og computer

Jeg har et 4 X 2 parsnoet kabel fra mit brygger igennem et rør i jorden over
til mit værksted.

To af parene bruger jeg til tlf - Minuet 308 vel et analogt omstillingsnlæg.

Kan de 2 andre par bruges til en computer-netforbindelse ?

Hvis JA, hvilke af "benene" i et RJ45 stil er så i brug ved et
computernetværk ?

Mvh KS

Re: Tlf og computer

http://www.ertyu.org/steven_nikkel/ethernetcables.html

Brug et sæt af de unused... husk det skal være de 2 som er snoet sammen til
en tlf linie..

Kasper

Re: Tlf og computer

Brug et par på ben 1 og 2, og det sidste par på ben 3 og 6, bennummere
som på tegningen kasper henviser til.

Men forvent ikke gigabit hastighed, og når telefonen ringer kan det
forstyrre ethernettet.

/Hans

Re: Tlf og computer
KS <keld. skreiv:

Det er et meget farlig spørsmål. Dersom du forsøker å bruke svaret, så
kommer du galt avsted.

Følg Kaspers råd.

;-)

HM

Re: Tlf og computer
@news.wineasy.se:

Jeg forstår ikke hvad du mener, Harald:

Mener du noget med risiko ved at ringespændingen fra telefonen kan være
farlig?

Eller er det et andet problem, du hentyder til?

Mvh. NKJensen

Re: Tlf og computer
Ja hvis det er ellers er godkendt, til f.eks. CAT5
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_over_twisted_pair
http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet

Site Timeline