Tjekke fjernstyret bil?

I Tyskland købte jeg en fjernstyret bil til min søn. Denne virker kun af
og til.

Bil: stor RC-pick up fra firmaet Dickie Spilzeug. Sender på 40 mhz.

Jeg har tjekket batteripakken i bilen med et voltmeter og det er ladet
op.
Nyt 9v batteri i fjernbetjeningen som lyser ok.

Når den ikke virker er der intet der virker ;-)

Selv har jeg mistanke om at den ikke modtager signal fra
fjernbetjeningen.

Jeg har ikke forstand på teknik, men inden jeg smider den ud var der
måske et tip fra en klog, for måske er det ofte et bestemt problem med
sådan en billig maskine ?

(Har læst brugsanvisningen grundigt igennem)

--
Hilsen fra Olsen

snipped-for-privacy@olsen.mail.dk

Re: Tjekke fjernstyret bil?

Har du haft den skilt ad og givet ledningerne en wiggle-test?

Det kan jo sagtens ske at der er en ledning et sted som er blevet lidt
dårlig.

Re: Tjekke fjernstyret bil?
Det kan også være den bliver forstyret af noget andet fjernstyrings halløj,
der bruger samme frekvens. Når min søn kørte med sin fjernstyrede tank,
kunne jeg ikke lege med hans bil.

Mvh.  Aage

Re: Tjekke fjernstyret bil?
Nu kender jeg ikke lige den type bil du har købt, men det lyder mest som en
løs forbindelse.
Hvis det er en bil som er bygget op af særskilte komponenter så som servoer,
regulator, modtager mv. er det måske nok at udskifte bare modtageren, i
stedet for at smide hele bilen ud. Nogle har også opdelt strøm kredsløbene
til motor og modtager, så det er nok en ide at måle lidt mere på den.

Aage du skrev at din søn havde en tank, hvor kan man købe dem ?

Mvh GuFaz

Re: Tjekke fjernstyret bil?
Tanken er købt i Thailand, jeg mener den kostede ca. 600kr. Har hørt, at de
kan fåes i danmark, check evt. http://www.leif-o-hobby.dk men de koster hvis
en bondegård.

Mvh.  Aage

en