Timetæller - Page 2

Re: Timetæller
den

Er det til hjemmefusk eller firma?
Hvor mange drejer det sig om, og hvad er "dyrt"?

mvh
Kåre

Re: Timetæller

Det er et lille firma.

Antallet er svært at sige noget om, men 20 pr. år som udgangspunkt.

Jeg vil sige at 2-400 kr + moms vel er en ok pris.

Med venlig hilsen
Bjørn

Re: Timetæller

20 stk a 400kr giver 8.000kr. Til den pris kan man ikke udviklen noget,
hvor der indgår en printplade og en CE mærkning.

Bo //

Re: Timetæller

Enig! Jeg havde dog heller ikke regnet med at der var noget der skulle
specialudvikles. Jeg var bare så naiv at tro at sådan noget kunne fås
færdigt, evt. ved at kombinere standardkomponenter, når først man havde fået
identificeret behovet. Men det er åbenbart sværere end som så(?)

Vh.
Bjørn

Re: Timetæller

Nej, din prisgrænse er bare helt hen i vejret...

Pænt pynt i stuen:

Re: Timetæller

Jamen jamen...  :-)

Jeg fandt lige dette her: http://kortlink.dk/2r89
Mon jeg kan bruge sådan én kombineret med en slags aftaster?

Vh
Bjørn

Re: Timetæller

Faktisk tror jeg at det du søger er at finde i de andre aftastere (de
lidt billigere), de fås med en "overvåget indgang", så er det bare
omdrejningsvagten, aftaster og et batteri du mangler

Pænt pynt i stuen:

Re: Timetæller
Netop!

Men så holder min prisgrænse vel alligevel? Jeg mener, hvis det er billigere
end ovenstående, så er det vel ret godt ramt ;-)

Men hvis jeg forstår dig ret, så kan jeg ikke bruge ovenstående da den
kræver konstant signal eller?

Vh.
Bjørn

Re: Timetæller

Det er her din pulsvagt kommer ind i billedet.

Pænt pynt i stuen:

Re: Timetæller

Ooookay.

Bjørn

Re: Timetæller

Hvad med en fartmåler til en cykel? Nogle af dem har total-tæller til tid
og km man har kørt, du skal så bare bruge tiden.

Måske er din højeste hastighed for høj, desværre.

Mvh. NKJensen

Re: Timetæller

Hmmm. Det var da en idé der var værd at undersøge nærmere.

Lad os nu se:
Vi antager at et cykelhjul er ca. 0.8 m i diameter.
Det vil sige at omkredsen er pi * 0.8 m = 2.5 m
Den maksimale frekvens er 20 Hz, dvs. 2.5 m * 20 Hz = 50 m / sek
Det svarer til 180 km/t

Så skal jeg bare finde en cykelcomputer der kan klare det :-S

Vh.
Bjørn

Re: Timetæller
Hej Bjørn

Da du alligevel skal have noget elektronik der først starter
"tælleren" når der kommer over 100 pulser/sek, ja så kan
du jo bare kombinere det med en deler der f.eks. deler
med 4. Kik også lidt på Omron, de har små batteridrevne
tællere der kører i 10 år uden batteriskift.

Mvh Max

Re: Timetæller
Njaaa, det med de 100 pulser er nu ikke så vigtigt. Det er bare fordi at
maskinen i praksis står stille når den kører så langsomt. Om tælleren kører
5 min mere eller mindre er generelt ikke så vigtigt.

Men jeg vil da lige studere Omron lidt nærmere.

Vh
Bjørn

Re: Timetæller

Er det ikke noe annet bevegelig på denne maskinen som kan brukes til å
starte og stoppe klokkedelen av dette prosjektet?
Hvis akselen er eneste mulighet, foreslår jeg en vippe som hele tiden
resetter seg selv og ikke gir signal ut før inngangsfrekvensen er
tilstrekkelig høy.

Site Timeline