Timetæller

Hej folkens

Jeg står og leder efter en timetæller til nogle maskiner, og jeg har uden
held talt med flere elektronikfirmaer.

Det jeg har, er en maskine med en roterende aksel, og jeg skal bruge en
timetæller der kun tæller når akslen roterer (den roterer mellem ca. 100 -
1200 rpm ~ 1,7 - 20 Hz).

Det som jeg havde forestillet mig var noget i stil med et "ur" med en
magnetføler. Uret skulle så kun tælle når føleren får en impuls med et vist
mellemrum. Altså hvis akslen f.eks. roterer med under 100 rpm, så tælles der
ikke.

Derudover er det et krav at elektronikken skal være batteridrevet.

Er der mon nogen derude der kender til noget jeg kan bruge? Jeg er også
meget interesseret i alternative løsninger.

Med venlig hilsen
Bjørn

Re: Timetæller

Almindelige timetællere fra arbejdskøretæjer, kan de ikek bruges ?

Altså har du brug for en hastighedsvagt der giver signal over et vidst
RPM.

PR electronics har sådanne moduler (jeg har også) til 24VDC, ellers kan
det laves med en 555'er.

Eller at uret kun forsynes, når der er over 100RPM.

12/24/36 volt eller 5 volt.

Pænt pynt i stuen: