Timer til lys/diverse ;)

Hejsa
Har en kammerat med en masse terrarier og diverse ting dertil.
Dertil mangler han en timer med otte udgange, eller, det skal være otte
timere til hver sin udgang.
Om udgangen blot er et relæ eller andet er ligemeget. Det vigtige er at hver
udgang kan styres med sin egen timer.
Hvis modulet evt kunne konfigges af puteren ville det være fint.
Det skal helst kunne styres med 1min intervaller.

Evt et færdigt rælekort med en form for kontroller ? (billig PLc måske ?)

Nogle der kender til det ?

Og nej, 8 tænd og sluk ure er ikke et option ;)

--
Mvh stefan
Re: Timer til lys/diverse ;)

Man kan sagtens få nogle små æsker der passer ned i en rund relæsokkel hvor
du kan indstille fx. 3 timer intervaller og så med en variabel knap. Jeg har
nogle gule nogen liggende jeg fandt engang, kan ikke huske hvad det er for
nogen, men de fylder ikke voldsomt meget. De koster nok rigeligt kunne jeg
forestille mig.
Dog kan sådan noget jo laves bedre og billigere hvis man gider hygge sig med
at lave konstruktionen og printet selv.

Peter

Re: Timer til lys/diverse ;)

Ejj, det er jo præcis det jeg har påbegyndt at lave med en AVR 8515. Det er
meningen der skal være 8 triac'er der skal kunne delfasestyres som
lysdæmpere, og en 'scheduler' del i softwaren der kan fade op og ned med
variable hastigheder og intervaller. Og også bare tænde og slukke. Så kunne
man lave simulering af vejr og årstider og andet fedt. Jeg har også et par
terrarier det evt. skulle bruges til, hvis jeg får nosset mig sammen til at
få det færdigt.

Hvem er kammeraten, det ku' være man kendte ham inde fra NHF eller
Star-Reptiles?  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Timer til lys/diverse ;)

Ellers en billig, nem og effektiv løsning.

Mvh Max

Re: Timer til lys/diverse ;)

Jeps, bruger dem også selv, men de har en kedelig tendens til at begynde at
knurre i motoren, det er møgirriterende.  :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Timer til lys/diverse ;)
Hej Ulrik

De digtale modeller er der ikke meget motor i :)

Mvh Max

Re: Timer til lys/diverse ;)

Nahh, men de er som regel en del dyrere. Og dem jeg har set duer ikke til at
PWM-styre et varmekabel med, fordi de ikke kan programmeres til ret mange
on/off-skift i løbet af en dag. Jeg bruger et mekanisk til at regulere varme
med, ved at tænde f.eks. en halv time, og slukke et kvarter. Og så ændre
dutycycle om natten, til nattesænkning (eller hævning, hvis man skal
kompensere for at lyset er slukket).

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Timer til lys/diverse ;)

Schneider Zelio controllere kan fås med 8 relæudgange som er programmerbare.

Hilsen Aksel

Re: Timer til lys/diverse ;)

Schneider Zelio SR1-B201FU kan måske bruges, har 8 relæudgange og er
programmerbrare, der findes både mindre og større modeller, og nogle der kan
udvides med ekstra moduler.

http://www.squared.com/us/products/relays_timers.nsf/unid/CFE9A05167FDB5D385256A570063A59A /$file/zelio.htm

Jeg kender ikke udsalgspriserne, men ved at RS parts kan levere.

Hilsen Aksel

Site Timeline