Timer søges

Jeg søger en færdig timer, gerne til montage på DIN-skinne, men hvis det er
panel/indbygning går det nok også.

Den skal have en af flg to virkemåder.

1:
Som et minutur fra køkkenet, dog med en relæudgang.

2.
Ved en impuls fra en knap starter den sin nedtælling efter et fastsat
tidsinterval.
Skal gerne have input for 4 funktioner, altså hvis man aktiverer input 1
vælges 15 min, input 2 30 min, osv deropad?

Fælles for begge timere er at tidsintervallet som min. er 15 min, og max 1½
time.

Har kigget lidt på sådan nogle som sidder i trappeopgange, som holder lyset
tændt feks. 5 min, men kan ikke finde nogle der kan holde den tændt mere end
10 min af gangen.
Såfremt modulerne er billige, kunne løsning nr2 laves med 4 seperate
timere... men igen, det afhænger af prisen.

Timeren skulle i alt ikke gerne komme over 1000 kr ,)
Om den kører 24DC, 230VAC eller noget tredje er det mindste problem ;)

Nogle der har nogle gode links ?

--

Mvh Stefan
Re: Timer søges

En releerstatter? (= en liten PLS)?

HM

Re: Timer søges

Formoder du tænker på PLC ? ;)

Re: Timer søges

dansk "Programmable Logical Controller"
norsk "Programmerbar logisk styring"
jysk "programmerbar industri styring"

-og sådan er der så meget...

Bo //

Re: Timer søges

En oneshot ?

Altså man trykker på knappen og så holder den relæet "on" i tidsrummet
pulsen varer ?

Sådan en har jeg til dig, Carlo Gavazzi S 110 166, den skal koste dig 50
kr plus porto
http://home6.inet.tele.dk/moppe/ksb.html

Har 5 stk.

Re: Timer søges

Ja, altså hvis jeg aktiverer knappen holder "relæet" dens funktion indtil
timeren er udløbet, eks. 15 min

Har kigget lidt på din side, og kan se den maks kan holde den 800
sekunder... det er liiiige lidt nok ;)

Re: Timer søges

Hov.... de timere jeg havde med lang tid (op til 999 minutter) har jeg
jo selv brugt!

S 110 166 er baseret på MC14541, der må kunne gøres noget.....