Timer mellem 15-30 sek ?

Hejsa.

Jeg har et terrarie, som skal sprinkles hver 3. time. i 15-30 sek. Alle de
timerure man kan få har et minimum på 1 min. og det er for lang tid.
Har nogen en ide om hvem eller hvor dette kan erhverves, skal lige siges jeg
har talt med Brinck og El-Supply, og de kan heller ikke komme under 1
min.med deres "smartkits"

P.s Det er en pumpe på 230v den skal bruges på.

Hjælp vil blive modtaget med kyshånd :-)

Renè

Re: Timer mellem 15-30 sek ?

monostable multivibrator

http://www.tpub.com/neets/book9/36b.htm

google'ed

Re: Timer mellem 15-30 sek ?
Hej Renhof

Byg en dobbelt timer med f.eks. XR2243, en der klare de
tre timer og en der klare de 15-30 sek.

Mvh Max

Re: Timer mellem 15-30 sek ?

Så hvis en kender en, eller et sted hvor jeg kan få en til at bygge en sådan
"dims", da jeg på ingen måde selv har tjek på sådan noget

Renè

Re: Timer mellem 15-30 sek ?
højde
sådan

Jeg kan lave en "dims" til dig der kan det du efterlyser (send mail).

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvis du så skal bruge XR2243 til dit forehavende (en god kreds
forøvrigt), ja så sender jeg dig gerne nogle UB.

Mvh Max

Re: Timer mellem 15-30 sek ?

Jeg vil nok lave det med en pic12f675 men ellers tak.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvad er en XR2243? Jeg har prøvet at google efter datablad, men
fandt ikke lige "dimsen" - Det er Exar, der laver den, korrekt?
En søgning på deres side, gav heller intet resultat :-(

Nogen, der kan gøre mg klogere?

Tomas Skott

Re: Timer mellem 15-30 sek ?
Hej Tomas

Det "var" Exar der lavede den, den udgik for nogle år siden.
Der er en timerkreds der kan time fra mikrosekunder tll
dage, hvis man seriekobler et par stykker kan man time
måneder og år.

Jeg har sendt dig scan af mit gamle datablad.

Mvh Max

Re: Timer mellem 15-30 sek ?
men
korrekt?

Hej Max

Tak for databladet :-)

Er den ikke bare en pedant til LM555? Det ser det da umiddelbart
ud til - blot er benforbindelserne ikke de samme.

Tomas Skott

Re: Timer mellem 15-30 sek ?
Hej Tomas

Jo, funktionen er cirka den samme, men XR2243 har indbygget en
tæller så tiden beregnes RC*1024 og det giver mulighed for lange
tider med relative små kondensatore.

Mvh Max

Re: Timer mellem 15-30 sek ?
umiddelbart

Det forklarer en del - Der måtte man nok ty til et
skifteregister ell. lign. i tilfælde af 555'eren

Tomas Skott

Re: Timer mellem 15-30 sek ?

Ja, eller måske kunne man bruge en 4060'er, den har
jeg flere gange brugt til timere, hvor lange tider skulle
opnåes (30-60 min.)

Mvh
Gert K.

Re: Timer mellem 15-30 sek ?

Også en mulighed - eller programmere sig ud af det?

Tomas Skott

Site Timeline