Timer genstarter sig selv

Jeg har lavet en lille opstilling efter opskriften på
http://www.electronics-lab.com/projects/oscillators_timers/018 /
Den bruges til at tænde for 4 UV rør i en lyskasse til
fotoprintfremstilling.  Desværre sker der det at når rørene slukker, så
resetter timeren sig selv nogen gange så den starter forfra. Det er jo ikke
så heldigt.

Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at undgå det støj
som det jo må være.

En 250v VDR over primær på transformeren har hjulpet lidt men ikke helt nok.

--
/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

100 ohm i serie med forsyningen til 555'eren og en 1000uf kondensator
hen over forsyningen efter de 100 ohm, så skal du se løjer....

Re: Timer genstarter sig selv

Eller måske ændre R3 til 1K. Eller sætte en modstand imellem R3 og IC'en, og
så en kondensator til stel på IC'ens trigger-ben. Hvis støjen skulle kommer
den vej ind.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Timer genstarter sig selv
Tak for input - jeg vil prøve at se om jeg kan få dimsen til at arte sig.
Det er jo lidt noget rod når printene bliver overbelyst.
--
/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen