Time- eller tidstæller

Hej Gruppe,

Jeg har den lille udfordring, at jeg gerne vil se hvor mange timer min
gulvvarme er "tændt" i løbet af en periode.
Jeg forestiller mig en timetæller, eller et "ur", der monteres direkte på
230v til varmelægemet, og som så kun køre/tæller så længe der er spænding
til varmelægemet.

Er der nogen der kan anbefale en enkel og billig løsning til denne opgave?

På forhånd mange tak

Peter

Re: Time- eller tidstæller

Jammen sådan nogle findes - jeg tror at de fleste elektrikkere kan skaffe
sådan nogle - nogle elektroniske og nogle mekaniske, jeg har i mange år haft
sådan en timetæller på mit fyr og den sidder parallelt over magnetventilen
og tæller 1/10 timer - det er den nemmeste måde at kontrollere olieforbrug.

--
/carsten

Re: Time- eller tidstæller
haft
olieforbrug.

Hej Carsten,

Tak for dit svar.
Kunne jeg lokke dig ud i fyrrummet når du kommer hjem og se hvad det er for
et fabrikat?
Det ville gøre det nemmere at søge efter sådan en "fyr"

M.v.h.

Peter

Re: Time- eller tidstæller

f.eks
Farnell  nr 179-379  175,95 +moms
http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID15%140&SKUID13%079
det er en mekanisk, hvilket er en fordel da den ikke skal have strøm for at
vise timerne ( det havde jeg overset da jeg købte den nuværende, så jeg kan
kun se visningen når fyret kører ;-( )
--
/carsten

Re: Time- eller tidstæller

http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID15%140&SKUID13 %
079
at
kan

Re: Time- eller tidstæller
Hej Carsten

http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID15%140&SKUID13 %
079
at
kan

Nu begynder det at ligne noget i den retning jeg havde forestillet mig. :-))

For at jeg ikke skal lave den samme "brøler" som dig, ville jeg jo gerne
være sikker på at bestille den rigtige model - og helst første gang. :-)

ER vi ikke enige om at det er nedenstående partnummer jeg skal bruge?BW40.18
240VAC  179-376

På forhånd mange tak

Peter

Re: Time- eller tidstæller
http://international1.farnell.com/Search/level_5.jhtml?PRODID15%140&SKUID13 %
Ja det var den jeg ville have købt - det er muligvis en ide at få  dækplade
med:
55x55mm  No.179-378, el
72x72mm  No 179-349
men det er bare kosmetik

God fornøjelse

--
/carsten

Re: Time- eller tidstæller

Hej Preben,

Tak for dit svar.

Da jeg kender effekten på varmelægemerne behøver jeg kun at kende tiden,
ville det nok være i overkanten at bruge en effektmåler.

M.v.h.

Peter

Re: Time- eller tidstæller

Det kan du selvfølgelig have ret i. :-))

Peter

Re: Time- eller tidstæller

Jep, var lige forbi den lokale Alta butik, de har et døgn tænd/sluk ur til
en tyver. Det sætter du til klokken 24.00 og tilslutter 230 volt, i løbet af
et døgn kan du så se, hvor mange timer gulvvarmen har været tændt.

Klaus

Re: Time- eller tidstæller
af

Kunne jeg ulejlige dig med at hjælpe med en adresse, et telefonnummer, eller
måske aller bedst, en link til en hjemmeside.

På forhånd mange tak

Peter

Re: Time- eller tidstæller
google er din ven:
http://www.altadiscount.dk/sider/butikker/butiksoversigt.html

--
Calle

Re: Time- eller tidstæller
Du har så evigt ret - det burde jeg selv være kommet på. :-))

Peter

Re: Time- eller tidstæller

Øv, kun jylland og fyn.

Peter
(Haslev, midtsjælland)

Re: Time- eller tidstæller
eller

Hmmmm, butikken i Hammel.

Men du kan finde almindelige mekaniske tænd/sluk ure for en slik mange
steder.

Klaus

Re: Time- eller tidstæller

Her kan du se en rigtig timetæller:
http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/2002741.htm

Men den overholder kun det første kriterie.

Re: Time- eller tidstæller
Takker

Peter

Re: Time- eller tidstæller
Hej Peter

Du kan jo bruge et hvilket som helst mekanisk ur
der køre på 230 volt.