Time- eller tidstæller

Hej Gruppe,

Jeg har den lille udfordring, at jeg gerne vil se hvor mange timer min gulvvarme er "tændt" i løbet af en periode. Jeg forestiller mig en timetæller, eller et "ur", der monteres direkte på

230v til varmelægemet, og som så kun køre/tæller så længe der er spænding til varmelægemet.

Er der nogen der kan anbefale en enkel og billig løsning til denne opgave?

På forhånd mange tak

Peter

Reply to
Peter Sindrup

Jammen sådan nogle findes - jeg tror at de fleste elektrikkere kan skaffe sådan nogle - nogle elektroniske og nogle mekaniske, jeg har i mange år haft sådan en timetæller på mit fyr og den sidder parallelt over magnetventilen og tæller 1/10 timer - det er den nemmeste måde at kontrollere olieforbrug.

--
/carsten
Reply to

haft

olieforbrug.

Hej Carsten,

Tak for dit svar. Kunne jeg lokke dig ud i fyrrummet når du kommer hjem og se hvad det er for et fabrikat? Det ville gøre det nemmere at søge efter sådan en "fyr"

M.v.h.

Peter

Reply to
Peter Sindrup

Hej Preben,

Tak for dit svar.

Da jeg kender effekten på varmelægemerne behøver jeg kun at kende tiden, ville det nok være i overkanten at bruge en effektmåler.

M.v.h.

Peter

Reply to
Peter Sindrup

Det kan du selvfølgelig have ret i. :-))

Peter

Reply to
Peter Sindrup

Jep, var lige forbi den lokale Alta butik, de har et døgn tænd/sluk ur til en tyver. Det sætter du til klokken 24.00 og tilslutter 230 volt, i løbet af et døgn kan du så se, hvor mange timer gulvvarmen har været tændt.

Her kan du se en rigtig timetæller:

Men den overholder kun det første kriterie.

Reply to
HKJ

Takker

Peter

Reply to
Peter Sindrup

af

Kunne jeg ulejlige dig med at hjælpe med en adresse, et telefonnummer, eller måske aller bedst, en link til en hjemmeside.

På forhånd mange tak

Peter

Reply to
Peter Sindrup

google er din ven:

Calle
Reply to
Calle.

Du har så evigt ret - det burde jeg selv være kommet på. :-))

Peter

Reply to
Peter Sindrup

Øv, kun jylland og fyn.

Peter (Haslev, midtsjælland)

Reply to
Peter Sindrup

eller

Hmmmm, butikken i Hammel.

Men du kan finde almindelige mekaniske tænd/sluk ure for en slik mange steder.

f.eks Farnell nr 179-379 175,95 +moms

det er en mekanisk, hvilket er en fordel da den ikke skal have strøm for at vise timerne ( det havde jeg overset da jeg købte den nuværende, så jeg kan kun se visningen når fyret kører ;-( )

--
/carsten
Reply to

Hej Peter

Du kan jo bruge et hvilket som helst mekanisk ur der køre på 230 volt.

079

at

kan

Reply to
Peter Sindrup

Hej Carsten

079

at

kan

Nu begynder det at ligne noget i den retning jeg havde forestillet mig. :-))

For at jeg ikke skal lave den samme "brøler" som dig, ville jeg jo gerne være sikker på at bestille den rigtige model - og helst første gang. :-)

ER vi ikke enige om at det er nedenstående partnummer jeg skal bruge?BW40.18

240VAC 179-376

På forhånd mange tak

Peter

Reply to
Peter Sindrup

Ja det var den jeg ville have købt - det er muligvis en ide at få dækplade med:

55x55mm No.179-378, el 72x72mm No 179-349 men det er bare kosmetik

God fornøjelse

--
/carsten
Reply to