Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik

Hey.

Jeg har et lille problem med at tilslutte mit 32" prosonic tv til min
PC. Min PC har 2 vga udgange. SE6%tter stikket fra den ubrugte udgang
hen til fjernsynet. Her hE5%bede jeg sE5% at der ville komme et billed pE5%
tv'et men sE5% simpelt er det E5%benbart ikke.

Jeg sE5% lidt i tvivl om hvad jeg skal gF8%re. Har prF8%vet at rode lidt med
grafikkort og div ting men kan simpelthen ikke fE5% et billed frem pE5%
tv'et. Ved ikke om det er tv'et jeg skal justere eller PC. Men noget
siger mig det er PC.

Jeg bruger Windows XP professional version 2002.
Mit grafikkort er NVIDIA GeForce 6600 GT.
Mit tv er et 32" Prosonic LCD tv, model: 32JLV-1 HD

Mit fjernsyn er helt sort pE5% alle av kanaler. Den har ogsE5% en kanal
der hedder PC. Den siger bare intet signal.

HE5%ber der er nogle kloge mennesker derude der vil bruge 5 min pE5% at
hjE6%lpe mig.

PE5% forhE5%nd tak, Thomas.

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik

Hvordan er din kabling?

Grafikkortet har vga, DVI og s-video ud, så vidt jeg kan se, hvilke
bruger du ?

Hvilket input bruger du ?

Prøv at sæt opløsning til 800x600 på alle udgange.

Skal forsøge selvom dit spørgsmål nok mere hørte hjemme i enten tv+video
gruppen, eller en PC gruppe :-)

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik
Hejsa

Sæt tv'et til den ekstra VGA-udgang og genstart din maskine, så er der en
stor chance for at det virker, i hvert fald bør du kunne se boot-seansen på
dit tv, men det kan være du skal aktivere skærmen i egenskaber for skærmen i
Windows (højreklik på skrivebordet > egenskaber > instillinger)

Udgangen er slukket, når der ikke er tilsluttet noget dertil, og tændes
først efter en genstart.

Men som Klaus skriver, så hører det nok til i tv+video eller i
dk.edb.hardware.*

Mvh Hauge

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik
Mange tak for jeres svar.

Har prF8%vet at E6%ndre oplF8%sningen til 800*600 bE5%de pE5% sE6%rm 1 og 2.
Umeldbart intet billed pE5% tv'et.

Hvordan er min kabling?

Er ikke helt sikker pE5% spF8%rgsmE5%let men ingangen til mit tv er VGA.
StE5%er ovenpE5%. Udgangen fra computeren er et stik hvor der er 3*8
huller, og helt til venstre et kors med et hul i hvert kvadrant. Har
fE5%et afvide det bare er en anden form for VGA. Har sE5% kF8%bt en adapter
(lille stik ledning i enden sE5% stikket passer i tv'et.)

Hvilket input bruger jeg?

Det er jeg faktisk ikke helt sikker pE5% hvordan jeg kan finde ud af sE5%
det kan jeg desvE6%rre ikke svare pE5%.

Kan se NVIDIA skriver noget om et visnigsprogram. Skal jeg evt
afspille mine videofiler i dette program fF8%r jeg kan se dem pE5% tv'et?
I sE5% fald hvor kan jeg finde dette?

GE5%r udfra jeg skal vE6%lge kanalen tv men prF8%ver selvfF8%lgelig alle de
ext kanaler der er hver gang jeg laver en E6%ndring.

Mange tak fordi i gider hjE6%lpe en rookie som mig!

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik

Okay.

DVI

Kig på billedet her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/09/08/7145583

Stikket længst til venstre er s-video, det i midten er DVI og det til
højre er VGA.

Det virker næppe. Prøv at sæt dit tv til, hvor du normalt har din
monitor (VGA).

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik
Ok. Der er sE5% 2 DVI udgange pE5% min PC. Min primE6%r monitor er ogsE5%
tilsluttet via en DVI udgang. Der er sE5% en lille "converter" ude i
enden af VGA stikket der gF8%r det til et DVI hanstik.

Har ogsE5% prF8%vet at sE6%tte stikket fra TV'et i den indgang jeg normalt
har min skE6%rm tilsluttet til. Det E6%ndre ikke pE5% noget og der er stadig
intet billed pE5% TV'et.

Kan jeg godt fE5% min DVI udgang til at virke med min VGA indgang pE5%
TV'et?

Mvh Thomas

Endnu en gang tak....

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik

Er det ikke det kort jeg henviste til ?

Er din primær monitor med VGA eller DVI stik ?

Afhænger af converter og driver.

Re: Tilslutning af tv (LCD 32") til PC via VGA-stik

Hmm det er det desvE6%rre ikke. NE5%r jeg kigger bag pE5% PC'en ser jeg s-
video stikket (som pE5% tegningen), efterfulgt af 2 ens DVI udgange.

Den er tilsluttet med et VGA stik, men der er et lille ekstra
"hoved" (nede ved PC'en) pE5% enden af VGA stikket. Det gF8%r sE5% at den
passer med indgangen pE5% PC'en.

TE6%nkte pE5% hvis jeg kF8%bte et VGA stik med en "converter" til DVI
indgange, istedet for det omvendte som jeg har nu?(DVI stik med
"converter til DVI)

Mvh Thomas

Site Timeline