Tilslutning af Projektor, RGB ?

Hej.

Jeg har købt en brugt projektor  som tilsyneladende kun accepterer et
RGB+H/V sync. (Et monitorsignal)  Hvordan pokker tilslutter jeg den til en
DVD med Video/S-VHS/ Y,Cb,Cr udgang. Skal jeg have fat i en dekoder ?

mvh
JBH

Re: Tilslutning af Projektor, RGB ?

Jep, eller en PC.

Måske bare en anden projektor ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Tilslutning af Projektor, RGB ?

Hvilken projektor er det ? De fleste har nogle ubenyttede ben til PAL
det kræver er en ekstern forsyning.

mvh. Casper

Re: Tilslutning af Projektor, RGB ?

en
eneste

Hej.

Det er en ASK impression 4+

http://www.projectorcentral.com/ASK-IMPRESSION_A4+_SV.htm

Det er lidt underligt at den tilsyneladende ikke accepterer et videosignal
når der står "yes" ud for video, men måske det er opdateringshastigheden de
mener.

Projektoren har også et hav af inputmuligheder i menusystemet, bl.a video og
S-video. Der er bare ingen af indgangene på de 2  stk 26 polede
input1/input2 stik som virker til andet end alm. RGB+H/V-sync.

Fra manual'en:

http://www.askprojectors.com/pdf/uk/a4+engg.pdf

1-3 Analog RGB in
4-6 Reserved
7-9 Analog  RGB out
10-12 Analog RGB in
13-15 Reserved
16-18 Analog RGB GND out
19 Hsync in
20 C/Vsync in
21 Digital GND
22-23 Reserved
24 Digital GND
25 Hsync out
26 Vsync out

Det er kun lykkedes mig at på billede på fra PCén  vha.  1-3 og 19-20.

Da hedder indgangen DATA1/2

Mht. lm1881, er det vel ikke nok kun at få H/Vsync. ?

mvh
JBH

Re: Tilslutning af Projektor, RGB ?

[cut]
de
og

Der er S-video indgang på en en af de reserverede ben, jeg kan ikke lige
huske hvilke i hovedet men jeg tror det er pin 4 5 og 6 det er Y/C GND.

Jo.

mvh. Casper

Re: Tilslutning af Projektor, RGB ?
Hej JBH

Hvis du kan lodde selv, ja så har jeg et byggesæt fra Sony du må
få, det konvertere Y/C til RGB.

Mvh Max

Re: Tilslutning af Projektor, RGB ?

en

Hej Max

Lodde.. Hvis der er noget jeg kan, så er det da det  *-<;-)

Det byggesæt må du lige fortælle nærmere om. Det lyder MEGET interessant og
jeg spytter gerne lidt i kassen, hvis det løser mit problem ;-).

Fint nok, send mig en mail.

Fjern invalid i adressen.