tilslutnig af TFT-LCD ?

Hej kloge mennesker :)

Jeg har en ide om at tilslutte et
http://www.blueskyengineering.com/files/LQ10D367.pdf
Til denne her:
http://www.avalue.com.tw/products/ECM-3610.cfm

Men et eller andet siger mig at der skal en form for controller imellem ?
Skal jeg droppe ideen, eller kan et klogt individ pege mig i rette retning ?
VIA modulet har jeg, og det fungerer fint til mit formål (overvågning og
filserver) LCD modulet har jeg 3 stk af, så det var nærliggende at bruge dem
sammen.

Martin
("bare" automekaniker)

Re: tilslutnig af TFT-LCD ?
Panelet bruger 18 bits TTL datainterface.

Motherboardet har, så vidt jeg kan læse, både TTL 18 eller 24 bits TTL
og så har det LVDS signal.

LVDS er at foretrække, og er det interface der er brugt på rå LCD
paneler de sidste 15 år.

// Per.

Re: tilslutnig af TFT-LCD ?

Okay, så langt så godt. Ved du så hvordan jeg rent fysisk får skidtet koblet
sammen ? Findes der et sted jeg kan købe det relevante kabel/interface ?

Martin

Re: tilslutnig af TFT-LCD ?

Ja se, det er straks værre.

De gange jeg har leget med den slags, har jeg måtte slagte bærbare
computere og andet godt for at få fat i stikkene, og har måtte lodde
kablerne selv.

Der findes firmaer der kan lave et kabel på bestilling, men du har kun
råd til kablet hvis du også har råd til at købe skærmen + motherboardet
hos dem ;-)

// Per.

Re: tilslutnig af TFT-LCD ?

Hmm...jeg må igang med slagtekniven :)
Hvis jeg forstår dig rigtigt, kan mit mb styre panelet direkte vha TTL 18
bit ?

Jeg må google nogle flere timer :)

Martin

Re: tilslutnig af TFT-LCD ?

Dit MB kan styre panelet _HVIS_ at BIOS har en timing der passer til
panelet.

Normalt bestiller man MB med en BIOS der passer til et panel man
specificerer, så programmerer leverandøren timings ind i BIOS chippen.

Du kan være heldig at der ligger en default timing i BIOS der passer
nogenlunde med panelet, ellers bliver billedet sjovt at se på, hvis der
overhovedet kommer billed på.

// Per.

Site Timeline