tillægsspørgsmål til stepmotore

Hej -

Jeg har også leget lidt med stepmotorer, og også med nogen fra en gammel
linie printer. (Jeg har dog en del flere "hestekræfer" at lege med, en
KC's C#, da jeg bruger en PIC16Fxxx.

Men i den sammenhæng har jeg slet ikke spekuleret over "problemer" med at
DC stømmen oven en spole beskriver en tangent.

Så ville jeg ikke kunne afsætte flere watt, hvis jeg tændte for spolerne
lidt FØR de skulle bruges, i stedet for at tænde dem en af gangen ?
Naturligvis dynamisk med hastighedern, eller x.x mS inden.
- Også selv om jeg så har power på "1" og "3" samtidig. :-)

/holger

Re: tillægsspørgsmål til stepmotore

Det kan lset ikke betale sig at rode med den slags. Strømstyr den med en
højere spænding og en driver der kan strømstyre det. L297 + L298 er det
du mangler.

Re: tillægsspørgsmål til stepmotore

Klaus har naturligvis helt ret! Det var mere for at forstå en stepmotor
bedre.:-)

En enkelt (meget lille) pointe er dog at en PIC nok er billigere end en
L297, speciel hvis man alligevel skal have en processor på printet.

(L298 eller lignene driver ting slipper man nok ikke for.)

/holger

Re: tillægsspørgsmål til stepmotore

Okay

Tjah, men du skal så også til at opfinde "det dybe hjul" een gang til.

Nej, kan du lave switchmode hurtigt nok med din PIC ?