Tilbud om FET's

Jeg leser om fets. Jeg ønskar å bruke dem som spenningsstyrte motstander
og som forsterkerer med (meget) høy inngangsmotstand.

Derfor ber jeg om tilbud på en liten pose forskjellige (små) typer jeg
kan leke meg med for å få noe praktisk erfaring. Gjerne resirkulerte.

Nå håper jeg at noen henviser meg til den rette gruppen, fordi jeg ikke
får kontakt med den via nyhetsleseren min, Thunderbird :-(, men jeg
mottar gjerne tilbud fra leserene av denne gruppen også!

Et tilleggsspørsmål:
Jeg har ikke arbeidet med FET's før, men jeg har hørt at alle ben skal
være kortsluttet inntil transistoren er loddet inn i kretsen. Er det
fortsatt regelen, eller er de bare like følsomme som gamle CD4000?

HM

Re: Tilbud om FET's [MSFET og jording]
2E%..

Hej Harald

CD4000 serien og 74HC.., 74AHC.. og andre komponenter der indel MOSFET20%
tra skal iloddes med jordet loddekolbe -  eller i det mindste have samme =

potentiale som den ledende mE5%tte, du samler kredslF8%bene pE5%. Du skal=
 ogsE5%20
"jordes", sE5% du har samme potentiale som mE5%tten.

MOSFET holdige komponenter skal blive i ledende poser, indtil de kan20%
hE5%ndteres pE5% et jordet omrE5%de.

-

Bipolare og JFET transistorer er ikke sE5% fF8%lsomme, men det skader ikk=
e20%
at vE6%re forsigtig.

/Glenn

Site Timeline