TI-89 lommeregner problem

Hej gruppe

Jeg håber dette er den rigtige gruppe at poste i, jeg syns ik lige der var
nogen som passede bedre...

Jeg har en TI-89 som har fået en mærkelig fejl, piletasterne virker ikke
længere! Det er ikke min erfaring at det er en typisk fejl.
Jeg har haft den i ca 3½ år og har kigget på texas's hjemmeside, men jeg
syns ikke lige der var megen hjælp at hente.
Er der nogen steder man kan få den repareret, eller skal jeg købe en
lottokupon og håbe på det bedste?

mvh
Malcolm Mikkelsen

Re: TI-89 lommeregner problem

Har du tjekket at det ikke er en softwarefejl, altså geninstallere matematik
OS'et og evt. i en nyere version?

Det med lottokuponen kan fra min side på ingen måde anbefales....men hvis du
mener du kan nappe de 35mill i Joker puljen, så burde der da være til en ny
TI-89 :-D

--
Morten

Re: TI-89 lommeregner problem

Det tror jeg ikke er tilfældet, de blev lidt hårde at trykke ned, og kort
tid efter opgav de bare... så jeg tvivler på det er en software fejl, men
jeg vil da prøve at geninstallere OS'et når jeg lige får fat i et kabel.

Yeps, det var jo lige det - mindre kan dog også gøre det... :)

Re: TI-89 lommeregner problem
Har du prøvet at åbne den? Jeg har åbnet som knægt for mange år siden
nogle Casio modeller (bl.a Casio FX602P). Det er kun en printplade, et
gummiplade, display og et processor, og nogle dimser i en regnemaskine
(det var den i hvert fald i 1984 ;-)). Så vidt jeg kan huske
"gummipladen" står mellem tasterne (får dem oppe efter man trykker på
en taster), måske den gummiplade in din tilfælde er slidt eller gået i
stykker? Whow knows, det er bare mit gæt..jeg ville bare hjælpe :)

Mvh.

--Dusan Sukovic

ikke

Re: TI-89 lommeregner problem

Min første tanke var at der måske var noget støv eller andet snavs som havde
satte sig fast nede ved knapperne, så jeg åbnede den og kunne konstatere at
printpladen var fuldstændig ren... tjah, der er godt nok kun en printplade,
men der er i hvert fald 4 lag i den, og nok også flere... så den er ik lige
til at fixe :(

~M

Site Timeline