TI-68 lommeregner

Hej,

Jeg har en TI-68 lommeregner, der har ligget nogle år, uden at blive
brugt. Nu, da jeg ville bruge den igen, er displayet nærmest ulæseligt -
mange af dets "pixels" er tilsyneladende døde! Så vidt jeg kan se,
virker den egentlig godt nok, det er kun displayet, der er problemer med.

Jeg har prøvet at have batteriet ude, og kortslutte de 2 kontakter, der
sidder på lommeregneren, men uden held.
Er der noget, jeg kan gøre, eller er den lige til skraldespanden?

Mvh
Ulrik

Re: TI-68 lommeregner

Prøv at skifte batteriet og jeg er næsten sikker på at den så virker.:)

vh
Robert

Re: TI-68 lommeregner

Hehe... Nope! Been there, done that! :/ Det burde jeg selvfølgelig have
nævnt. Jeg lånte batteriet fra en TI-68, der virker fint.

Re: TI-68 lommeregner

 - Hvis skraldespanden er en stor rød blikspand med et horn på, kan du
skrivemin adresse på... *SS

Man skilder den ad, så meget at display'et kan tages af.
De to "ledende gummiklumper" der sidder fra print til display renses og
genmonteres

Så burde den virke...

Hvis du ikke har prøvet den slags før, skal du være meget forsigtig..!

Lars / Viborg

Re: TI-68 lommeregner

Hehe... Hvad vil du give?*s*

Det må jeg jo erkende, jeg ikke har. Ikke lige med min lommeregner i
hvert fald. Umiddelbart er mit problem dog, at jeg er lidt nervøs for at
  ødelægge plastiken, når jeg åbner den! Er det limet sammen?

Mvh
Ulrik

Re: TI-68 lommeregner
Har du prøvet at justere kontrasten på displayet. Jeg mener det er 2nd
funktion knappen og derefter pil op.

Mvh
Ulrich

Re: TI-68 lommeregner

Hmm... Er du sikker på, det er TI-68, du snakker om? Jeg har ikke nogen
"pil op"-tast på min lommeregner! Hvor skulle den sidde? Jeg tror slet
ikke, man kan justere kontrasten.

Noget andet er så, at jeg ikke tror, det er kontrasten, der er
problemet, da visse dele af displayet fungerer fint nok.

Jeg efterlyser stadig lidt tips til at få åbnet lommeregneren uden at
noget af plastikken knækker?

Mvh
Ulrik

Site Timeline