Thule IA100 slår fra

Hejsa

Jeg har lidt problemer med min Thule IA100 forstærker (den oprindelige med den grønne knap) Ved poweron fra kold, slår den udgangsrelæerne fra efter ca. 10sekunder. Hvis den så får lov at stå og varme op slår relæerne til igen efter ca. en

10minutters tid. Herefter fungerer alt som det skal, indtil den slukkes og køler ned igen.

Indtil videre lever jeg med fejlen, men det er da lidt irriterendende ikke at kunne høre noget de første 10min efter opstart :(

Nogen der har gode ide'er til hvad/hvor der kunne være galt eller evt. et diagram til apparatet ?

Mvh Søren

Reply to
CK

Det skulle vel aldrig være elektrolytterne oppe ved strømforsyningsdelen som er slidte?

Havde et lign. problem på min PA150B, som lavede samme nummer med vente med at spille noget til efter lang tid, plus at der var brum i højtalerne

du kan se de 2 nederste ud af de 4 ens lytter, er lidt misfarvede - dette galdt for begge siders strømforsyningsdel...

Jeg smed nogle nye i, som i øvrigt kunne klare en højere temperatur, og forstærkeren fungerer igen fint...

(ja, de er en del større, den lokale forhandler (brinck lyngby, gå ikke derind) havde ikke andre der kunne bruges...

Reply to
Esben von Buchwald

Hej!

Esben von Buchwald wrote: >

Skulle faktisk lige til at foreslå lytter ligeledes. Har repareret en Thule forstærker hvor 50% af lytterne i psuen havde lækket :-(

Thule sux...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Brincks _efterfølger_ i Lyngby, vel at mærke! Jeg går stadig derind af og til - af nød.

Nu ser det næsten lige så skidt ud på Frederiksborggade :o( Hvordan kan man have udsolgt af standard DC-stik med 2.5mm hul? NE5532 havde de heller ikke. Jo, een - men jeg mangler tre. :o( Og de fører ikke længere kasser fra Teko, kun fra Velleman. Men kasserne fra Velleman er endnu ikke på lager. :o( Og Elfa (ARL) vil jo ikke så gerne lave internethandel i DK mere.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Hej Esben og Kim

Tak for Jeres hurtige svar ;o)

Ja selv om Thulen "kun" er en klasse A/B, varmer den som ind i h...... Har lige haft låget af den og nogle af de små lyseblå Philips lytter er her også farvet helt grønne af varme (lige som på Esbens billede). Så ja, lytterne er et godt foreslag. Tror jeg vil starte der...

Mvh Søren

Reply to
CK

Hej igen

Så fik jeg skaffet og skiftet lytter i min IA100.

- og det var vist et hit. Den spiller i hert fald nu lystigt derudaf lige fra start ;o)

Så tak for hjælpen herfra.

Mvh Søren

Reply to
CK

Hej!

CK wrote: ...

Det var så lidt (hilser også lige fra de andre ;o)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Nå ja, sorry.

Fik vist klippet lidt rigeligt i reply'en. "Takken" gælder selvfølgelig Jer begge ;o))

/Søren

Reply to
CK