Thule IA100 slår fra

Hejsa

Jeg har lidt problemer med min Thule IA100 forstærker (den oprindelige med
den grønne knap)
Ved poweron fra kold, slår den udgangsrelæerne fra efter ca. 10sekunder.
Hvis den så får lov at stå og varme op slår relæerne til igen efter ca. en
10minutters tid.
Herefter fungerer alt som det skal, indtil den slukkes og køler ned igen.

Indtil videre lever jeg med fejlen, men det er da lidt irriterendende ikke
at kunne høre noget de første 10min efter opstart  :(

Nogen der har gode ide'er til hvad/hvor der kunne være galt eller evt. et
diagram til apparatet ?

Mvh
  Søren

Re: Thule IA100 slår fra
Det skulle vel aldrig være elektrolytterne oppe ved strømforsyningsdelen
som er slidte?

Havde et lign. problem på min PA150B, som lavede samme nummer med vente
med at spille noget til efter lang tid, plus at der var brum i højtalerne

http://www.student.dtu.dk/~s032225/amp/100_5687.jpg
du kan se de 2 nederste ud af de 4 ens lytter, er lidt misfarvede -
dette galdt for begge siders strømforsyningsdel...

Jeg smed nogle nye i, som i øvrigt kunne klare en højere temperatur, og
forstærkeren fungerer igen fint...

http://www.student.dtu.dk/~s032225/amp/100_5690.jpg(ja, de er en del
større, den lokale forhandler (brinck lyngby, gå ikke derind) havde ikke
andre der kunne bruges...

Re: Thule IA100 slår fra
Hej!

Skulle faktisk lige til at foreslå lytter ligeledes. Har repareret en Thule
forstærker hvor 50% af lytterne i psuen havde lækket :-(

Thule sux...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Thule IA100 slår fra

Hej Esben og Kim

Tak for Jeres hurtige svar  ;o)

Ja selv om Thulen "kun" er en klasse A/B, varmer den som ind i h......
Har lige haft låget af den og nogle af de små lyseblå Philips lytter er her
også farvet helt grønne af varme (lige som på Esbens billede).
Så ja, lytterne er et godt foreslag. Tror jeg vil starte der...

Mvh
  Søren

Re: Thule IA100 slår fra

Hej igen

Så fik jeg skaffet og skiftet lytter i min IA100.
- og det var vist et hit. Den spiller i hert fald nu lystigt derudaf lige
fra start  ;o)

Så tak for hjælpen herfra.

Mvh
  Søren

Re: Thule IA100 slår fra
Hej!

Det var så lidt (hilser også lige fra de andre ;o)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Thule IA100 slår fra
Nå ja, sorry.

Fik vist klippet lidt rigeligt i reply'en.
"Takken" gælder selvfølgelig Jer begge ;o))

/Søren

Re: Thule IA100 slår fra

Brincks _efterfølger_ i Lyngby, vel at mærke!
Jeg går stadig derind af og til - af nød.

Nu ser det næsten lige så skidt ud på Frederiksborggade :o(
Hvordan kan man have udsolgt af standard DC-stik med 2.5mm
hul?
NE5532 havde de heller ikke. Jo, een - men jeg mangler tre.
:o(
Og de fører ikke længere kasser fra Teko, kun fra Velleman.
Men kasserne fra Velleman er endnu ikke på lager. :o(
Og Elfa (ARL) vil jo ikke så gerne lave internethandel i DK
mere.

/Bo.

Site Timeline