Thinkpad LCD display problem(med billeder).

Hej.. Jeg har et problem med min fladskærm til en IBM thinkpad A20m. Den
har gennem længere tid haft et problem med, at lysstyrken går ned, hvis
man rører let ved skærmen. Men nu er den hel gal.. Nu skal man vride
lidt i skærmen før den går op på normal lysstyrke.

Så, som den filfinger jeg er, har jeg skilt sagerne ad for at prøve at
finde fejlen.

Jeg er nået hertil:
http://kom.aau.dk/~mhpe03/IBM-problem.JPG

Skærmen er klar og lys når jeg sætter fingeren her:
http://kom.aau.dk/~mhpe03/IBM-taend.JPG

Og går ned i lysstyrke og er lidt utydelig når jeg slipper:-/:
http://kom.aau.dk/~mhpe03/IBM-sluk.JPG

Jeg gætter på der er en løs forbindelse i det kabel ind til LCDen.

Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg bedst forbindelse ind til LCDen igen.
Jeg tænkte på at skrabe lidt af kablet og lappe med en stump kabel.
Eller skal jeg bare opgive og prøve at finde en ny skærm?

Venlig Hilsen
Martin H. Pedersen
Aalborg

Re: Thinkpad LCD display problem(med billeder).

"Martin Holm Pedersen"

hvis du der med mener det meget tynde brune flex kabel
så pil så lidt ved det som muligt ,pas på når du sætter stik i ved samling ,
de er meget følsomme !
hvis du ikke har haft nogle
Pixel fejl så er der sansynligvis intet i vejen med det kabel

kig efter nogle små silicone ledninger til "lyset i siden af displayet" en
slags lysstofrør om der er et eller to ved jeg ikke ,jeg kender ikke den
model, der sidder også en
lille strømforsyning til disse rør ,et eller andet sted
og hvad sker der når du skruer op og ned for lyset ?

Aldrig give op ,......uden kamp :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Well.. Lyset bliver krafigere og svagere når jeg skruer op og ned for
lysstyrken. Jeg tror jeg har identificeret strømforsyningen.

Men jeg synes bare det er svært at ignorere at lige netop når jeg
trykker på den hjørne, så kommer lysstyrken op igen.. Men det er mulig
du har ret i at det er lyspanelerne bagpå der er kilden. Det kræver nok
lige lidt ekstra inspektion.
Okay.. Det har også vist sig umuligt at opdrive en sådan skærm uden at
skulle betale uhyrlige summer..

Re: Thinkpad LCD display problem(med billeder).
Hejsa

Prøv at kontakte Qtronic, danmarks største reperatør af ikke garanti sager.

De har næsten et godt tilbud til dig, de ligger dog i Tåstrup.

Kig evt. på http://www.qtronic.dk

MVH
Brian