Thermokoblere,ANSI vs. IEC std?

Hvad er egentligt den store forskel på disse to standarder?

Jeg ser feks i databladet på AD595 at der tilsyneladende er forskellige temperatur/spændingstabeller for de to standarder, men når jeg kigger efter feks typeK termokoblere diverse steder, så er der aldrigt opgivet nogen speciel tabel til den ene eller den anden std.

Er en Type-K termokobler elektrisk set ens, uanset std?

Og er standarderne mest et spørgsmål om kabelmærkning?

Mvh Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Dev vil jeg mene, henvisningen til DIN Fe-CuNi i databladet kunne evt. være en en DIN43710 type L

Jeg har forøvrigt lidt om termocouplere i

på siden "Thermo sensors"

Reply to
HKJ

være

Humm....ok. Jeg studser bare over at man sådan bemærker det direkte i databladet, at "european standard thermocouples" ikke kan bruge samme tabel.(side 3 første par liner i dette blad:

Yep, ved det. Godt program, meget anvendeligt.

Mvh Henrik

Reply to
Henrik Mortensen