Thermokoblere,ANSI vs. IEC std?

Hvad er egentligt den store forskel på disse to standarder?

Jeg ser feks i databladet på AD595 at der tilsyneladende er forskellige
temperatur/spændingstabeller for de to standarder, men når jeg kigger efter
feks typeK termokoblere diverse steder, så er der aldrigt opgivet nogen
speciel tabel til den ene eller den anden std.

Er en Type-K termokobler elektrisk set ens, uanset std?

Og er standarderne mest et spørgsmål om kabelmærkning?

Mvh
Henrik

Re: Thermokoblere,ANSI vs. IEC std?

Dev vil jeg mene, henvisningen til DIN Fe-CuNi i databladet kunne evt. være
en en DIN43710 type L
http://www.delphi.uni-wuppertal.de/FP/anleitungen/fpI-11/Typen.pdf

Jeg har forøvrigt lidt om termocouplere i
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html
på siden "Thermo sensors"

Re: Thermokoblere,ANSI vs. IEC std?
være

Humm....ok.
Jeg studser bare over at man sådan bemærker det direkte i databladet, at
"european standard thermocouples" ikke kan bruge samme tabel.(side 3 første
par liner i dette blad:
http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/421725987AD594_5_c.pdf)

Yep, ved det. Godt program, meget anvendeligt.

Mvh
Henrik

Site Timeline