TFT skærm med VGA stik

Hej - jeg har en 17" TFT skærm med standard VGA stik. Mit nye grafikkort har
DVI til fladskærme og min skærm kan kun tilsluttes til denne ( med en
DVI/VGA adapter ) . Problemet er at denne konfiguration ikke understøtter TV
out !
Er der nogen bud på om jeg kan udskifte stikket på kablet til skærmen (
selvom det vel vil blive det samme som resultatet med DVI/VGA adapteren )
eller et trick til at få skærmen til at virke med tilslutning til VGA på
grafikkortet ?
Teknikeren hos SHG hvor jeg i sin tid købte skærmen mener ikke der er noget
løsning, så derfor tænkte jeg at måske noget af jer elektronik kyndige havde
et bud...
Mvh Martin Franch

Re: TFT skærm med VGA stik

Hvis du mener sætte et DVI stik på din anloge monitor... så NEJ...

Der skal være en analog til digital converter af en slags...

Kasper

Re: TFT skærm med VGA stik
har
TV

dk.edb.harware.skaerm

Der sidder eksperterne!

Din skærm har VGA stik - Hvorfor tilslutter du den da ikke bare VGA
udgangen? - Eller har du to skærme tilsluttet?
Det burde virke at slutte den til dit VGA stik!

Brian

Re: TFT skærm med VGA stik
On Thu, 22 Jan 2004 15:57:43 +0100, "Brian Lund"

Hvis han, som jeg, har et grafikkort hvor der kun er DVI stik på, kan
han jo ikke gøre det.

/hans

Re: TFT skrm med VGA stik

Det kan være, men når han kun bruger den ene udgang burde TV-out da stadigt
virke, eller?

Brian

Re: TFT skærm med VGA stik
 Din skærm har VGA stik - Hvorfor tilslutter du den da ikke bare VGA

Ja men det virker ikke !! Jeg får kun hul igennem til skærmen ved at sætte
den i DVI indgangen vha en DVI/VGA konverter...
Og så virker tv out ikke
Mvh Martin Franch

Re: TFT skærm med VGA stik

Ja, et ekstra grafikkort.

Re: TFT skærm med VGA stik
 Ja, et ekstra grafikkort.

Hmm ja, - men der er kun én AGP port ....
Mvh Martin Franch

Re: TFT skærm med VGA stik

Du kan sætte et PCI grafikkort i... Bruger du nogensinde 3D effekter? -
Eller må du jo også ha en switchbox :)

Brian

Re: TFT skærm med VGA stik
 Du kan sætte et PCI grafikkort i... Bruger du nogensinde 3D effekter? -

ja jo men nu har jeg et gforce 4 kort liggende med tv out (agp), lidt
ærgeligt at skulle købe et nyt kort...
Hvis jeg får et pci kort i, hvad er så en switchbox ?
Ved ikke lige hvad du mener med 3D effekter, men ift spil så er det det mit
Radeon kort skal tage sig af...
Mvh Martin Franch

Re: TFT skærm med VGA stik
mit

En switchbox, en omskifterbox, altså en dims med to indgange, en udgang og
en kontakt til at skifte imellem dem!

3D effekter som i spil der kræver 3D, eller programmer der gør selvfølgelig!
:)

Har du forresten prøvet at bruge dit Radeon kort med en almindelig VGA
billedrørs-skærm? Det kunne jo være at der var noget galt med VGA stikket,
selvom det er helt nyt...

Hvad er det forresten for en model Radeon?

Brian

Re: TFT skærm med VGA stik

Hej - det er da en idé at prøve VGA stikket med en alm skærm (kan forstå at
du mener at det burde virke med min fladskærm)
Kortet er et Sapphire Radeon 9600 Pro som er et budget gamer kort !
Mvh Martin Franch

Site Timeline