TFT Skærm fra gl bærbar

Hej,

jeg har en gammel 13.1" skærm liggende fra en bærbar som gik i stykker - og
vil nu gerne bruge den. Jeg har ikke ret meget kendskab til elektronik, men
jeg har fundet ud af at jeg _skal_ bruge en controller af en art for at
kunne sætte et standard VGA stik til den. Er der nogen derude der kan hjælpe
mig videre, evt. med links, priser eller erfaringer?

Tak på forhånd.

Mvh

Jesper

Re: TFT Skærm fra gl bærbar

Jeg har også en gammel TFT fra en bærbar liggende, jeg undersøgte
markedet for færdige VGA->TFT (lvds) konvertere og kom frem til at det
var billigere at købe en ny 15" TFT skærm med vga indgang - en konverter
koster sjvh. omkring 300 USD.

.. jeg har dog ikke undersøgt mulighederne for at bygge noget selv - så
det vil jeg da gerne høre lidt om ;-)

--
-jens

Re: TFT Skærm fra gl bærbar
Det er vel ikke tilfældigvis en tft skærm fra en IBM thinkpad.
Da er jeg nemlig interesseret i at købe denne.

mvh
Robin
Aalborg

og
men
hjælpe

Re: TFT Skærm fra gl bærbar

og
men
hjælpe

http://groups.google.com og søg tilbage i denne gruppe og du vil finde en
del indlæg om ideen. Jeg kan, _ud fra hukommelsen_, godt give dig et kort
resume af samtlig indlæg:
"Du kan ikke bygge noget selv, det er for svært. Du kan købe en controller
hvis du er heldig og finde en der passer til netop din skærm, men den er
dyr!. Det er billigere at købe en billig TFT-skærm og anvende den!"

MVH
  Thomas

Site Timeline