Testudstyr

Hej,

I forbindelse med et nyt PSU design (flyback switch mode) har jeg brug for
en 30-50W laboratoriestrømforsyning, der kan levere en variable spænding fra
9 til 100 VDC som forsyningskilde samt en variable belastning til PSU'ens
12.5V-udgang med et belastningsinterval på 0.4 til 2.0 A (dvs. et
effektforbrug på 5 til 25W).

Som alternativ til en laboratoriestrømforsyning ovenfor kunne man måske i
stedet anvende en variotrafo med ensretter og et effektivt ripple-filter.

I tidligere tråd her på gruppen fandt jeg et fint eksempel på en aktiv last,
der kunne bruges som variabel belastning:

http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/dc-load.htm

Problemet er at jeg skal bruge begge dele lige nu og der er ikke tid til at
fuske noget sammen selv - så jeg må op med pengepungen og købe noget færdigt
udstyr ;o)

Ved nogen her på gruppen, hvor man kan købe ovenstående ?

På forhånd tak...

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: Testudstyr

Hej igen,

Det var ikke meget response jeg fik - måske fordi det er vanskeligt at finde
noget der er til at betale ;o)

Har imidlertid fundet følgende - og som andre måske kan have gavn af:

Strømforsyning 2 x 0..50V, 5A, kan serie- og parallelkobles - US $ 399.95:
http://www.multimeterwarehouse.com/HY5005E2f.htm

og denne elektroniske belastning som jeg synes er super billig - US $
349.95:
http://www.multimeterwarehouse.com/TP3710Af.htm

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Re: Testudstyr

Mon Blichfeld har noget der ligner?

--
Uffe Bærentsen

Re: Testudstyr

Ja... men til en pris der er 3-4 gange højere ;o)

Farnell og andre har noget tilsvarende. Desværre følger prisen også godt med
her ;o(

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Site Timeline