Test af TTL.

Hej,

Et lille tip jeg har fået.... til at teste TTL kredse så kan man med diode
test sætte + til stel og så teste input og ouput, så skal der være diode
drop... nogen der kender/bruger denne metode, og ved hvor valid den er ?

Anders

Re: Test af TTL.

Der er altid(?) indbygget fangdioder aht ESD i ind og udgange på TTL
kredse.  For udgangene vil det typisk være reverse-dioden for pull-lav
transistoren.

Men jeg er ikke sikker på om det besvarer dit spørgsmål - Det tester
ikke den logiske funktion.

Kai