Test af kondensator

Jeg købte for nogle år siden en 1F kondensator med display til mit
bilstereo.
Da jeg solgte bilen afmonterede jeg det, og nu har jeg så fået den monteret
i min nye bil.
Her igår var der så ikke noget strøm på bilen, jeg målte så at kondensatoren
bruger 0.14A ved 12 volt, det lyder da helt urimeligt.

Er det blevet defekt af ikke at have været brugt et års tid? Kan man teste
om den overhovedet fungerer længere?

Niels

Re: Test af kondensator

monteret
kondensatoren

Det er nok ikke helt skævt, med det forbrug - da det er en KÆMPE elektrolyt.
Elektronikken skal også ha' strøm, og hvis det er med røde tal, så åasser
det nu nok meget fint....

Det tager laaang tid at aflade en bil med 140mA...

Indsæt evt. et relæ, så der kun er strøm på dit autostereo, når der er
tænding på dytten.

/Morten

Re: Test af kondensator
elektrolyt.

Uden kondensatoren koblet til er der er forbrug på 40 mA, men kondensatoren
ca. 180 mA.
Hvis bilen står stille en uges tid er batteriet fladt, det skyldes nok at
jeg bruger bilen for lidt og at batteriet aldrig bliver ladet ordentligt op.
Lige nu er der ca. 11.9 volt på det, jeg tjekker om det falder yderligere og
hvad det ender på efter en køretur.

Kondensatorens display er ikke tændt hele tiden.

Som der står i manualen
If the DCV of Car Electronic System exceeds over +- 0.1A, the digital pcb
will automatically remote continually operate.
If the DCV doesnt exceed over +- 0.1A then the digital pcb will keep on
status for one minute and then automatically turn off and stay ind stand by.

Hvor hurtigt skal spændingen falde på kondensatoren, da jeg tog minus polen
af den faldt den fra 12 volt til ca. 7 volt på måske 30 sekunder og
fortsatte nedaf. Det kunne aflæses på displayet på kondensatoren.

Der står ESR er 0.00195 ohm , kan man beregne strømforbruget ud fra det?

Niels

Site Timeline