Termostat til el-kedel varmelegemet

Hej Søren,

Havde du forestillet dig at man kunne "flytte" varmelegemet eller hvad efter
at væsken er kommet op på arbejdstemperatur.. som jeg forklarede tidligere
vil lavaen kravle op af varmelegemet hvis det er lodret. Om varmelegemet er
tændt eller slukket er underordnet...

Det lyder farligt!!! Men ideer er da velkomne..

Jo jo

Det som jeg har fået fingre i er ca. 8 cm i diameter, men er snoet sammen,
så der går 3 baner hele vejen, og når kobberrøret er Ø 1 cm vil det blokere
ret kraftigt for lyset..

Jeg kan vel også sætte hånden uden på træet når lampen er samlet, og føle
hvor varm træet er.. Træet vil selvfølgeligt ikke have den samme temperatur
på indersiden som på ydersiden, men det vil da give et tip om hvordan det
står til derinde =)

Jeg er i øjeblikket ved at undersøge, hvorvidt det er muligt at få fat i en
sådan pære her til 220 volt:
http://www.eggcartons.com/item309.htm

I første omgang vil jeg dog lige prøve hvor meget 75 watt pæren kan varme
væsken op, når der er isoleret inde i hulrummet..

Søren Wøhlk

Site Timeline