Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Hej .,

kender i til nogen steder hvor man kan købe en færdiglavet løsning til temp.
styret on/off ., af 80 mm blæsere ., vel og mærke 230 VAC .. det skal bare
være On-Off ..  ved fx 40 grader ..

Gerne noget i stil med de løsninger der findes til 12 VDC computer kølere ..
Dvs Småt og billigt ..

Eller allerbedst ., en løsning hvor det allerede et integreret i blæseren ..

~~Frank.,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Der findes en standard "klods" kaldet en rumtermostat, den kan du bruge.

Ved en indstillet temperatur skifter en kontaktarm stilling og den kan både
bryde og slutte.

Om den reagerer hurtigt nok til at virke i et computerkabinet ved jeg ikke.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Kender dem godt .. men ., det er for stort ..

ikke.

blæseren skal ikke sidde i et computerkabinet .. men derimod i et
Tv/computer-skab..

Ellers tak for forslaget ..

~~Frank .,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Vi bruger i styreskabene sådan en DIN skinne monterbar termostat. Den
fylder vel 7x4x4 cm og er beregnet til 230 volt.

Regulerbar sådan inden for en træskolængde og med et par graders
hysterese.

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Dem kender jeg også godt .. men det er desværre alt for stort ...

Jeg mangler noget væsentlig mere snildt .. noget ala' PTC modstand +
transistor + relæ ..

Det skal være Uhyre simpelt .. og gerne en færdig CE godkendt løsning..

~~Frank .,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Færdiglavet med plastichus og hvad ved jeg ?

Mindre end det ?

Det bliver nok svært.....

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Ja Tak ..

Det skal være småt .. helst så småt at den kan 'gemmes' lidt på den ene side
af en 80mm blæser .. ikke større end en zalman fanmate (uden sammenligning i
funktion)..

Det gør det sikkert ..
Jeg har skrevet til pabst og afventer svar ..

Men jeg er ikke særlig vild med at skulle montere en stor termostat .. men
måske bliver det løsningen .. desværre ..

~~Frank .,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

temp.

Jeg ved ikke om den er lille nok, men prøv at kikke på ww.rsonline.dk og søg
på 2506106
De har også andre, nogle mere simple, som slutter ved en forud bestemt
temperator, og nogle med display på. Prøv evt. at skrive termostat i søge
boksen.

/Tom

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..
søg

Den er alt for stor ., og alt for indviklet, kasse ledning ., alt muligt ..

men tak for hjælpen ..

~~Frank .,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..

Jeg kommer til at tænke på at jeg har set nogle bimetal termostat-kontakter
i et katalog engang, de findes også til 250VAC. De har skifte ved een fast
temperatur (man køber den man vil have), men det er vel også det du
behøver?

Prøv en af de store distributører.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..
termostat-kontakter

Det lyder bestemt interessant ... kunne du evt overtale dig selv til at
huske sådan cirka hvor store de var ?

~~Frank .,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser ..
fast

Der er lige gået noget op for mig .. det kunne være at du tænker på den type
der bruges i kaffemaskiner og vaskemaskiner og sikkerhed i tørretumbler ..
sådan nogle 'store' fætre med 2 ben til kabelsko ?

Fandt dem faktisk lige ved RS ..

~~Frank .,

Re: Termostat til 230 volts kabinetblæser . .

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1286301833.1129652199@@@@&BV_EngineID=ccciaddfmiljhmjcefeceefdffhdfin.0&cacheID=dknetscape&330710516533%07105165&stockNo22%82658&prmstocknum22%82658&prodoid19%59406

Eller søg efter Bimetal termostat-kontakter

ca 26*16mm

Mvh
Lars G

Site Timeline