termosikring i skab

Jeg har nogle elektronikapparater gemt af vejen i et skab. Af
sikkerhedsmE6%ssige E5%rsager, vil jeg gerne have en slags termosikring,
der kan afbryde for for alt strF8%mmen til apparaterne, hvis
temperaturen kommer over fx 45 grader.

Findes der fE6%rdige produkter der kan gF8%re det, eller kan det lade sig
gF8%re at bygge det pE5% en rimelig enkel mE5%de?

PE5% forhE5%nd tak for kreative indslag.

/Anders

Re: termosikring i skab

Der findes almindelige termostater, der slår fra, når temperaturen er
for høj. Jeg overkommer ikke lige at finde varenummeret, men RS
components har dem.

søg med thermal switch f.x.

Bo //

Re: termosikring i skab

Er du klar over hjilken temperatur apparaterne har når temp. i skabet er
45gr.??

Jeg ville foretrække en ventilator i ryggen af skabet som fx. starter v.
25gr. Og så bruge en almindelig stuetermostat.
Jeg har en termostat, du kan få den for Kr. 100,00

BL

Re: termosikring i skab

Ja, jeg ved nok, men det var vel Anders, Du svarede ?

Bo //

Re: termosikring i skab

Hej Bo

Der jeg mE5%lt temperaturen til ca. 25-26 grader i skabet.
Det kunne godt vE6%re en lF8%sning med en blE6%ser, men 26 grader er jo ikke=

sE5% meget.
Min ide med en temp. fF8%ler ville kun vE6%re at afbryde hvis der skete
noget uventet ..fx 45 grader eller lign.

Hvad slags termostat er det du har? Hvordan virker den (interface)

/Anders

Re: termosikring i skab

Der er ikke noget interface. Den sidder direkte i ledningen og hedder en
termostat. fx. RS partnummer 339-291. Godt nok ikke det billigste sted
at købe den.