Termometer (f.eks. DS1621)

Hejsa,

Jeg skal bygge et multitermometer, med vel 20-50
målepunkter.

Jeg tænkte på en hel flok DS1621 koblet i klynger
af 8 stk. (det passer sådan cirka geografisk med
de maskiner/emner der skal temperaturåvervåges)

Det hele skal til sidst interfaces med noget UC
og så hjem til en linux maskine. (måske det bare
bliver direkte på et io-kort)

Men DS1621 er hverken særlig ny eller særlig billig.
(men dejlig let at have med at gøre)

Hvad ville I gøre i stedet?

Der er tale om et hobbyprojekt, så prisen er ikke
uvæsentlig. Til gængæld er timerne billige :-)

/Morten %-)

Re: Termometer (f.eks. DS1621)

Jeg har valgt å bruke en ModBus løsning:

Termoføler:    KTY81-210
Konstant strømdiode, 1 mA
TINY15L    Handler 4 PTC.
DS3695        Jeg skal forsøke å integrere den inn i TINY15 vis jeg får tid.

HM

Re: Termometer (f.eks. DS1621)
Hej

Jeg har lavet et project med 64 sensore  DS18B20 ... virker super
http://www.anotherurl.com/therm/logger.htm
http://www.anotherurl.com/therm/schematic.htm

Her arbejder man også med klynger af sensorer og så sender PIC kredsen blot
serienummeret og data over RS232 til f. eks din Linux PC hvor du så tolker
dataerne

Wiljan

Site Timeline