Termografisk kamera?

Hej gruppe,

Jeg har netop lånt et ældre termisk kamera i forbindelse med et
højfrekvent SMPS projekt hvor jeg havde stor fordel i at kunne
undersøge hotspots og se varmefordelingen i spoler m.v. Et termisk
kamera er virkelig guld værd i forbindelse med udvikling men helt
sikkert også til debugging af elektronik.

Konkret ville et godt kamera for mig være et som kunne følgende:
- Tage billeder af elektronik opstillinger omkring 10x15cm.
- Mulighed for analyse, f.eks måle temperaturen i et eller flere
punkter.
- Temperaturområde bør være omkring 20-150 grader Celcius.

Er der nogen som har erfaring og kan anbefale et godt termisk kamera?

Med venlig hilsen
Torben

Re: Termografisk kamera?

Jeg måler på elektronik med sådan et med jævne mellemrum.
Det er dyrt. Adskillige 100.000 kr.

Pris afhænger formentlig af opløsning og anvendelsområde.

Jeg mener at huske at der er et fabrikat a.la. Agema eller noget i den stil.
Der findes et par fabrikater (få) der er næsten ens, i den dyre ende,
(lige gode/dyre) såvidt jeg ved. Hvoraf ovennævnte er det ene.

Hvad der findes mellem 0 og X 100.000 kr ved jeg ikke.
Kender heller ikke spec. af det jeg har adgang til.

Mvh. Jørgen

Re: Termografisk kamera?

Hey, man kan købe et kamera på ebay:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category50%974&item38%27142248&rd=1&ssPageName=WD1V

Man kan også få noget billigt optik til det:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category30%077&item38%68611954&rd=1&ssPageName=WDVW

Re: Termografisk kamera?
Hejsa

Måske dette kan hjælpe.

Jeg modtog reklame fra New Instrument (i aug 2004) hvor de reklamere for
Termograferings interface/cam til PAQ'er denne gang var messetilbuds prisen
14900,- +moms og inkl. HP iPaq2210 17800,- +moms.

Link. http://www.new-instruments.dk/termografi.html

/jan

Re: Termografisk kamera?

prisen

Kunne være sjov at leje en kold vinterdag, så man kunne tjekke ens hus
isolering :-)

--
mvh/rg. Christian

Site Timeline