Termisk tape

Hej gruppe

Hvor kan man købe termsik ledende, dobbeltklæbende tape? 3M laver noget, men
kan ikke finde nogle butikker der har det..

Mvh Mathias

Re: Termisk tape
Hej Mathias

Bruger de det ikke til at klistre køleplader på CPU'er ?

Re: Termisk tape

Jeg synes det lyder underligt, hvis de bruger tape til det. Med
tape forstår jeg et materiale (typisk plast) med lim på begge sider.
En lim ville være meget bedre, da den termiske modstand kan gøres
mindre. Det ville også kunne laves som de "brikker" af kølepasta
man kender fra cpu'er til pc'er.

Ivar Magnusson

Re: Termisk tape
Ivar skreiv:

Likefullt, jeg har liggende 4 stk kjølefinner med slik tape på. Klar til
å flerre av beskyttelsen og lime kjølefinnen fast på IC-kreysen.

HM

Re: Termisk tape

Kapton tape fra Du Pont...
http://www2.dupont.com/Kapton/en_US/tech_info/index.html

Bo //

Re: Termisk tape

Tror mest det er til køleplader på RAM/GPU/Northbridge man bruger tape. Men
kan ikke finde det i en EDB biks heller..

Mvh Mathias

Re: Termisk tape
Hej Mathias

Der er noget på denne side