Termisk ledende "snask" til 250C +?

Kafferistercontrollerprojektet fortsat:

Jeg har hvad jeg skal bruge til mine prober (PT1000 i rustfrit rør) -
udover en TIG-svejser.

Jeg tænker at det vil være godt hvis PT1000-elementet bliver koblet til
det omgivende stålrør termisk.

Temperaturen vil kunne snige sig op på 250°C (estimat) - hvad kan jeg
putte i enden af røret, der er termisk ledende og kan holde til
temperaturen... og som ikke er alt for giftigt (kaffebønner)?

Jeg tænker noget så simpelt som en cementprop... det burde være bedre end
ingenting.

--
Steen Suder

Re: Termisk ledende "snask" til 250°C +?

Det pasta man bruger ved samling af udstødningsrør på biler,
alternativt føs der også noget ovnkit til at tætne brændeovne og fyr.

/Hans

Re: Termisk ledende "snask" til 250°C +?

Silicium dioxid, Silica også kaldet sand bruges ofte som distancemateriale i
temperaturprober.

Hvis du evt. selv henter fint strandsand, så sørg for at evt. havsalt og alt
organiske materialer er fjernet og sandet skal være helt tørt før brug.

Smeltepunkt iflg.: http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_dioxide 1600 gr.C.

--
mvh Ole

Site Timeline