Temperaturføler type K

Hej.
Jeg har fået nogle temperaturfølere hvor der står K på.
Hvad er det for en type og hvor kan jeg finde noget information på dem.
Jeg har forsøgt med google men det gav ingen resultat.
mvh Lars

Re: Temperaturføler type K

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermocouple

Mvh Jesper G

Re: Temperaturføler type K

Download http://www.miscel.dk/MiscEl/miscel.html og find siden "Thermo
sensors"

Re: Temperaturføler type K

Jeg siger mange tak for information, der er noget at gå ud fra.
Så nu er det bare at få lave noget kredsløb så føleren også kan bruges til
noget.
Mvh Lars

Re: Temperaturføler type K

Husk at kredsløbet skal holdes ved 0 grader for at værdierne passer ;)

I praksis bruger man et kredsløb med en almindelig temperatur sensor ved
tilslutningen, som kompenserer for omgivelsestemperaturen.

Der er et eksemple her:
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/an/A0217.pdf

Site Timeline