temperatur styring til 12V blæser, how to do?

Hej, jeg er den ulykkelige ejer af en reciver med
aktiv køling (12V 60mm blæser)

jeg kunne godt tænke mig at gøre blæseren temperatur styret
så den kun kører når der er behov for det, og kun når der er
behov, ikke som nu hvor den starter så snart jeg tænder for
reciveren..

jeg overvejde noget med en PTC modstand og et relæ..
men så kommer jeg jo til at hører det klik, det giver når
relæet trækker og slipper..

jeg kan se at Vejle RC har en termostat der slutter
ved 50ºC og overvejde en sådan, men synes
umiddelbart at 50ºC er lige tidligt nok at tænde blæseren..

så, jeg kunne godt tænke mig at hører fra jer derude bag
skærmene, om i har nogle gode ideer..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Tjeck Temperaturstyrings ic'er på Maxim-ic.com

--
Mvh Kasper