temperatur måling på solfanger

Jeg går og pusler med en hjemmelavet solfanger, og kunne godt tænke mig at
lave lidt målinger på den. Derfro er jeg på udkig efter en temperatur måler
der kan tilkobles putteren og et lille stykke software der laver en log fil
med måleresultater eks. hver time. Jeg har overvejet at bruge temperatur
måleren til min cpu, men så mangler jeg stadigt softwaren. Der skulle vel
ikke være nogle der er faldet over sådanne et setup?
Det er et hjemmebygge projekt til værkstedet, så omkostningerne må gerne
holdes nede :-) Og der forfindes elektronik loddekolbe i huset, så hvis der
skulle være noget byg-selv er det jo oplagt.

Mvh
Stefan

Re: temperatur måling på solfanger

Prøv at gå forbi maxim-ic.com. Der har masser af temperaturmålere til
1wire (tildligere dalls produkter. De vil såmænd forære dig 2 af den
typer du skal bruge.....