Teleswitch byggesæt eller diagram

Hejsa..

Er der nogle der har kendskab til hvor jeg finder et byggesæt eller et
diagram over en teleswitch?

Funktionen er ganske enkelt når man ringer til den skal den eks. ved at
taste 1 når det er forbindelse slukke en udgang og taster man 2 slutter den
udgangen.. skal kunne bruges på en alm telefonlinie..

hvis der evt er nogle der har kendskab til en billig færdig enhed, har det
også interesse

//Brian

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram
Hejsa

hvis du IKK finder andet !!!!!

Så en pc, linux, asterisk telefonisoftware, og nogle relæer på parporten.

Ikke nemt, rimeligt billigt, og klodset :S

/HH

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram

Har du kigget på Asterisk?

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram

Jeg har på fornemmelsen at mit spørgsmål er misforstået.. en pc med asterisk
finder jeg ikke umidlbart som en billig løsning

jeg skal jo kun bruget noget lignende denne her:
http://www.heizungselbsteinbau.de/Bilder/Teleswitch.JPG

Den ringer man til..

Den siger DUUUT når den har taget opkaldet.. man logget på med *0000# eller
lign. og taster så 1 eller 2 alt efter om man vil tænde eller slukke.. denne
enhed er fundet til 29? og tvivler på at jeg kan klemme en pc med asterisk
ned i den pris..

så det eneste jeg ønsker er en lige så billig enhed i dk ellet et byggeset..

//Brian

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram

Jeg mener at Brinck har lavet sådan en som byggesæt for mange år siden.
Endda med adgangskode på.
Ellers kan du tjekke Velleman.

/Bo.

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram
Jeg har nu fundet en ved både velleman og brinck men syntes den er endnu
mere avancerede end jeg har brug for.. de har alle mere end 1 udgang  og kan
en masse andet også

kig her: http://www.danbit.dk/produkter/0406.phtml

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram

Hej Brian

Her er hvad du mangler:

http://www.electronic-circuits-diagrams.com/remotecontrolsimages/remotecontrolsckt2.shtml

Jeg har lavet en konstruktion til at fjernstarte oliefyret i bilen vha. en
mobiltlf, baseret på en anden konstuktion fra samme side:

http://www.electronic-circuits-diagrams.com/remotecontrolsimages/remotecontrolsckt5.shtml

I stedet for radiomodtagerdelen har jeg brugt en gl. Nokia 1610 med headset
og sat den til automatisk svar.
Jeg har tilsluttet signalet (ledningerne), som normalt går til headsettet,
til en MT8870 dtmf modtager, hvor udgangen, tilsluttet en 74LS00 nand kreds
til at invertere signalet, er brugt til at styre en timer, baseret på en 555
kreds.
Udgangen på timeren styrer vha. en bc547 transistor et relæ som starter og
stopper fyret.

Jeg ringer så til mobilen som afløfter, jeg kan så starte fyret ved at taste
1 og det kører så 30 min. som timeren er indstillet til. Jeg kan stoppe det
igen ved at taste 2.

Mvh.  Henning

Re: Teleswitch byggesæt eller diagram

Det lyder jo voldsomt smart.. jeg har købt en færdig løsning. det var det
billigeste i sidste ende..

//Brian

Site Timeline