Telefonmelder.

Hejsa..

Min morfar er blevet lidt gammel, så han sidder med høretelefoner og ser
tv..

Han er nu godt sur over han ikke kan høre telefonen, og ville gerne have
koblet en eller anden form for lampe på telefonen, så han kan se når den
ringer..

Mener at have set den slags som byggesæt eller noget..

Jeg har kigget hos Brinck, de har noget der hedder en ekstra klokken, men
som jeg ser det, er det ikke en relæ eller spændingsudgang, men en lydudgang
de har der, og derfor kan jeg jo ikke bruge den..

Mvh:
Kim Monberg

Re: Telefonmelder.
Den Fri, 8 Oct 2004 21:26:40 +0200, "Kim Monberg" <kim@(FJERN

Sådan en har min mormor, den virker både på telefon og dørklokke.
Hun har ikke selv lavet den, men har fået den stillet til rådighed af
kommunen, eller hvem det er der har med den slags at gøre.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

I always have too much month left at the end of my money.

Re: Telefonmelder.
Prøv at checke denne konstruktion:
www.electronicsforu.com/efylinux/circuit/jul2000/cir1.htm

Mvh
Gert K.

Re: Telefonmelder.

Jeg mener TDC har noget i den stil, prøv at høre i en af deres butikker,
hvis ikke du vil til at svinge kolben :D

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Prøv om hans kummunes hjælpemiddel central har en sådan. Det har de
mange steder.

Re: Telefonmelder.
lydudgang

Søger efter  telephone detector ringing  på Google(!) giver:

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/telephone_ringer.html
http://www.aaroncake.net/circuits/pflash.htm
http://www.discovercircuits.com/T/tele-ringer.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Telefonmelder.
lydudgang

...så prøv BR751R...

Mvh.
Martin

Re: Telefonmelder.

Kanon, lige hvad jeg skulle bruge, damnit jeg ikke hvade set det.. sorry..

Tak for hjælpen alle :)

Mvh:
Kim Monberg

Site Timeline